مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنايع‌دستی استان مرکزی گفت: خبر آتش زدن بیت تاریخی امام راحل در خمین کذب است و بیت تاریخی امام خمینی(ره) هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

به گزارش گویای صنعت، مصطفی مرزبان امروز ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه آسیبی به بیت تاریخی امام خمینی(ره) نرسیده است، گفت: به دنبال انتشار شایعاتی از سوی رسانه‌های بیگانه مبنی بر حریق در بیت تاریخی امام راحل در خمین، کارشناسان این اداره‌کل در اسرع وقت در محل حضور یافته و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

مرزبان تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد، این خبر کذب بوده و بیت تاریخی امام خمینی(ره) هیچ آسیبی ندیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه بیت‌تاریخی امام خمینی(ره) تحت نظر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام‌خمینی (ره) در شهرستان خمین است، گفت: هیچ‌گونه آتش سوزی در بیت تاریخی امام راحل در خمین وجود نداشته است و درب بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین به روی زائران و عاشقان امام راحل باز است.

او یادآورشد: سالانه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از بیت تاریخی حضرت امام خمینی (س) بازدید می‌کنند.

امام خمینی(ره) ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با اول مهر ماه ۱۲۸۱ شمسی در شهرستان خمین متولد و تا سن ۱۷ سالگی در این خانه زندگی کرده است.