همزمان با فرارسیدن ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین، مراسم گرامیداشتی به همت مجموعه پالایش نفت تهران و باحضور جمعی از معلولین حائز رتبه های برتر در زمینه های علمی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، همزمان با فرارسیدن ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین، مراسم گرامیداشتی به همت اداره بهزیستی شهرستان ری و مجموعه پالایش نفت تهران و باحضور جمعی از معلولین حائز رتبه های برتر در زمینه های علمی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم که باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حامد آرمانفر مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران، شیخ محمدی سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری، تقوایی مشاور و مدیر حوزه فرماندار، گراوند سرپرست بخشداری کهریزک، کلهر شهردار کهریزک، خادم رئیس اداره بهزیستی و سایر مسئولین برگزار شد، از جمعی از معلولین حائز رتبه های برتر و فعالان امور اجتماعی تقدیر بعمل آمد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه معلولیت عامل محدودیت نمی باشد، گفت: ارزش و ظرفیت هر انسان به حرکت و قدرت تفکر و تعقل اوست و جسم در لایه های بعدی قرار میگیرد.

وی به ظرفیت های بالای معلولین حاضر در مراسم اشاره کرد و افزود: شما عزیزان شاید دارای نارسایی هایی در ظاهر و بُعد جسمانی خود باشید، اما از نظر تفکر، تعقل و همت جزو سرآمدان جامعه هستید. شما بزرگواران معناگر عینی عبارت خواستن، توانستن است می باشید.

باب الحوائجی در ادامه گفت: در روز بزرگداشت معلولین این سعادت نصیب ما شده است که در میان شما عزیزان حضور داشته باشیم. مراسمی که نمایانگر توانایی های انسان هایی است که با همت و تلاش وصف ناپذیر بر تمامی مشکلات و محدودیت ها فائق آمده و موفق به کسب رتبه های برتر در مسابقات و جشنواره های ملی و جهانی شده اند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: شما عزیزان با کسب موفقیت ها و رتبه های برتر توانایی های بی نظیر خود را به باور دیگران اثبات نموده و دنیای پیرامون را برای خود کاملا دسترس پذیر ساخته اید. این اراده، صبر و تلاش ستودنی و قابل احترام است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با اشاره به موضوع مناسب سازی معابر جهت تردد آسان معلولین عنوان کرد: در جلسات ستاد مناسب سازی معابر شهرستان مصوب گردید که تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی نسبت به تسهیل در دسترسی و تردد معلولین بویژه افراد نیازمند ویلچر اقدامات لازم را انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت ها به افزایش کیفیت زندگی روزمره این قشر از جامعه کمک نمایند.