قنادباشی اجلاس بریكس پلاس را همسو با راهبردهای ایران دانست و گفت: باید مشروعیت جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم تا ترسی كه بسیاری از كشورها در برقراری ارتباط با ایران داشتند از بین برود.

به گزارش گویای صنعت به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل آفریقا و غرب آسیا در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو، در مورد سفر رئیس‌جمهور به آفریقای جنوبی گفت: آن چیزی که در اجلاس بریکس پلاس خواهد گذشت همسو با راهبردهای ایران است و موجب ناخشنودی همه کسانی است که علیه ما تحریم اعمال کرده‌اند.

ادامه داد: کوشش بریکس این است که یک اقتصاد مستقل از اقتصاد جهان پایه‌گذاری نماید که نزدیکی بسیار زیادی با مواضع جمهوری اسلامی ایران است. ایران قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و به هر مجموعه‌ای بپیوندد موجب شادی و جشن می‌شود. نیروهای انسانی تحصیل‌کرده، معادن فراوان و موقعیت جغرافیایی عالی موهبت و شانس بزرگی برای دیگر کشورها دارد.
این کارشناس ارشد مسائل آفریقا و غرب آسیا نشست بریکس را مهم‌ترین نشستی که ایران به آن دعوت شده دانست و گفت: از میان کشورهایی که به این نشست دعوت شده‌اند برخی از آنها به عضویت برخواهند آمد. باید مشروعیت جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم تا ترسی که بسیاری از کشورها در برقراری ارتباط با ایران داشتند از بین برود. مسلماً نگاه کشورها به ایران تغییر خواهد کرد.
قنادباشی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو یادآور شد: اساس ارتباط کشورها روابط اقتصادی است اما روابط سیاسی نیز در پی آن حاصل می‌شود. ما توانمندی‌های بالقوه و شرایط مطلوب‌تری نسبت به سایر کشورها داریم. حذف دلار مسئله مهم در این نشست است. حذف دلار به معنای حذف یک حاکمیت چند ده‌ساله آمریکایی‌هاست؛ لذا فوری‌ترین نتایج این نشست، تقویت جریانی است با همه کسانی که در جبهه اقتصادی روبه روی ما هستند.
وی همچنین ضمن تأکید بر عملکرد هوشمند با جریاناتی که آمریکا را در کشور قرار می‌دهند اذعان کرد: اگر عضویت در بریکس و میزبانی را بپذیریم تمرکز مقامات و مسئولان تصمیم‌گیرنده به این حوزه معطوف می‌شود. همچنین رسانه‌ها القاکنندگان بسیاری از تصمیمات و جریان‌ساز هستند. پرداخت هوشمندانه رسانه بسیار حائز اهمیت است؛ لذا هر اجلاسی برکات زیادی دارد به‌شرط آنکه به‌خوبی از آن استفاده شود. ما اهداف بسیار روشنی داریم و بریکس تنها هدف ما نیست. موج‌سازی رسانه‌ای باید هوشمندانه باشد در غیر این صورت به ضدتبلیغ تبدیل خواهد شد.
این کارشناس ارشد ضمن اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز اهالی رسانه به مطالعه خاطرنشان کرد: باید مطالعه زیاد باشد تا مخاطب احساس نکند بیشتر از کارشناس و مجری می‌داند.