از تأکید بر فعالیت ستاد اربعین در طول سال تا درخواست افزایش بودجه اربعین از سال آینده

  پرینت
شناسه خبر : 71270 | تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ | تعداد دیدگاه : 0 |
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به استماع گزارش عملکرد ستاد اربعین شهرداری تهران، ضمن تقدیر از خدمات‌رسانی به زائران اربعین، بر لزوم فعالیت مستمر ستاد اربعین در طول سال تأکید نموده و خواستار افزایش بودجه ستاد اربعین شهرداری تهران شدند.

به گزارش گویای صنعت، در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران به ارائه گزارش عملکرد این ستاد در صحن شورا پرداخت. اعضای شورا پس از استماع  این گزارش، از تلاش شهرداری تهران در برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۲ در شهر تهران و همچنین موکبهای مسیر پیاده روی اربعین، تقدیر کرده و پیشنهاداتی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این مراسم در سالهای آتی بیان نمودند.
نادعلی: تأکید بر فعالیت مستمر ستاد اربعین در طول سال
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده توفیق داشتم از قرارگاه های شهرداری بازدید به عمل آورم ضمن ابراز خرسندی از رویکردهایی که مدنظر بنده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وجود داشت، در اقدامات ستاد اربعین قابل مشاهده بود گفت: خوشبختانه خروجی‌ تصمیمات آسیب شناسی شده از اربعین سال قبل بسیار زود عملیاتی شد و توانست زیرساخت‌های ثابت در مبادی های خروجی و طول مسیر امسال را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه برخی عراقی ها از اقدامات دیرهنگام در موضوع انجام هماهنگی ها برای حضور در مراسم اربعین و خدمات دهی به زائران گلایه داشتند؛ گفت: خوشبختانه در اربعین امسال موضوع هماهنگی ها مطلوب تر بود و موکداً اعلام می کنم که ستاد اربعین باید با کاهش خطاها و منسجم‌تر شدن همچون سال گذشته فعال بماند.
وی یادآور شد: رویکردی که در بخش نوجوانان، بانوان و خانواده در شهرداری شکل گرفت، بسیار درست بود و در همین راستا شکل گیری موکب زینبیه(س) اتفاق خوبی بود و هر شب ۸۰۰ تا هزار نفر در این موکب حضور پیدا می‌کردند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید به اینکه باید مجموعه اقدامات به سمتی سوق داده شود تا از توان مردمی بیشتر استفاده شود کرد: مردمی کردن حاکمیت نگاه مقام معظم رهبری است و باید در اربعین سال آینده نیز این نگاه تقویت شود. در مرز چزابه و شلمچه ایجاد زیرساخت‌های ثابت به شکل هوشمندانه ارتقاء پیدا کند و تثبیت شود که البته این رویکرد امسال دیده شد.
نادعلی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات در اربعین کافی نیست ادامه داد: بعضاً شهرداری ناچار می‌شود از بخش‌های دیگر بودجه‌ای برای این موضوع در نظر بگیرد؛ لذا در سال آینده باید بودجه واقعی برای اربعین اختصاص داده شود.
آقامیری: ضرورت تهیه سامانه اطلاع رسانی به زائران در عراق
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش اقدامات مدیریت شهری در اربعین ۱۴۰۲ با بیان اینکه ما از ۹ قرارگاه ها و مواکب در طول مسیر بازدید کردیم و این سفر با همین هدف برگزار شد؛ از دولت و بخش های مختلف آن به ویژه رئیس جمهور برای برگزاری حماسه اربعین قدردانی کرد و در خصوص برگزاری موکب تخصصی کودک و نوجوان، که توسط شهرداری منطقه ۱۳ انجام شده بود اظهار داشت: برپایی یک شهربازی کامل در طول مسیر با محوریت فعالیت های فرهنگی و قرآنی از سوی شهرداری مناطق اقدام خوبی بود و ضرورت دارد خاطره خوبی برای کودکان و نوجوانانی که در سفر حضور دارند، بسازند و نوعی نشاط معنوی برای آنها رقم بخورد.
وی با تقدیر از فعالیت جهادی قرارگاه زینبیون که با وجود مشکلات موجود خدمات خوبی به بانوان ارائه داد، تصریح کرد: امیدواریم ستاد اربعین جلسات خود را طول سال برگزار کند و بسیج نیروهای مردمی و داوطلب نیز دنبال شود؛ چرا که شهرداری تهران ظرفیت استفاده از این نیروها را دارد.
آقامیری در ادامه ضمن درخواست تهیه یک سامانه اطلاع رسانی به زائران در خصوص مواکب و قرارگاه های مستقر در عراق از سوی شهرداری خاطرنشان کرد: برقراری این سامانه در این ایام امری ضروری است وسازمان فاوا یا بخش‌های دیگر شهرداری باید این اقدام را انجام دهند.
نجفی: بودجه مصوب اربعین بسیار ناچیز است
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران ضمن قدردانی از برگزاری نخستین سوگواره آیینی شهر تهران قبل از مراسم اربعین حسینی در پایتخت به برپایی موکب زینبیون اشاره کرد و گفت: همانطور که حضرت زینب(س) جریان ساز حادثه عاشورا بود؛ اهمیت دارد که نقش بانوان پررنگ تر شود و خوشحالیم که علاوه بر تشکیل این قرارگاه مدیریت آن نیز به یک بانو سپرده شد.
وی افزود: بودجه ای که در شورا برای اربعین مصوب می کنیم بسیار ناچیز است و امیدواریم بتوانیم بودجه بیشتری در سال آینده تصویب کنیم؛ هرچند وظیفه شهرداری تهران نیست اما باید در این حماسه تمدن ساز وارد عمل شد و از توان خیرین نیز در این حوزه استفاده کرد.
معدنی پور: لزوم به کارگیری و توسعه اسکان ثابت در مرزها
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه وفق گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری دیدیم که چطور همه دستگاه ها به ویژه مناطق در امور مربوط به اربعین دخیل شدند اذعان کرد: با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفت؛ شاهد خدمات رسانی بهتری بودیم.
وی با اشاره به موقعیت فصلی گرمای هوا که اربعین خواهد بود به اهمیت کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی با به کارگیری اسکان ثابت در مرزها یادآور شد: خوشحالیم سازه‌های مناسبی برای اسکان زائران بنا به ساختار اقلیم منطقه در محدوده مرزها شکل گرفته بود و از سویی دیگر حضور نیروهای داوطلب که با فراخوان انجام شده، در این دوره مورد استفاده قرار گرفتند که اتفاق خوبی بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ضمن بیان اینکه تبلیغات در مرزها در خصوص جمع آوری و تفکیک پسماند و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای نیز اقدام مثبتی بود که امسال شاهد بودیم؛ به اقدامات خوب شهرداری تهران در برگزاری مراسم جاماندگان در تهران اشاره کرد و افزود: نذر آب در مسیر اتفاق خوبی بود و در کنار آن راه اندازی غرفه‌های فرهنگی، غرفه‌های مادر و کودک و سایر موکب‌های تخصصی از جمله فعالیت هایی بود که قابل تقدیر است.
وی برپایی غرفه ای سلامت محور، مادر و کودک و فرهنگی در کنارهمکاری مساجد و مدارس در خدمات دهی به شهروندان در مسیرهای مختلف مراسم جاماندگان را از اقدامات خوب اربعین امسال در پایتخت برشمرد.
علوی: هر سال فشار بر موکب ‌داران برای انتقال تجهیزات از مرزها بیشتر می‌شود
رئیس کمیته گردشگری شورا با تقدیر از فعالان حوزه حمل و نقل که بخش اعظم جابجایی زائرین را در دو کشور عراق و ایران بر عهده داشتند؛ تصریح کرد: اقدامات مثبتی که از سوی حوزه خدمات شهری انجام شد یکی از اتفاقات خوب در اربعین امسال بود، اما نمی توان اقدامات انجام شده همچون نظافت و بهداشت و درمان و… را به عنوان یک اقدام کاملاً مطلوب در نظر گرفت.
وی با تأکید بر اینکه میزان بهره برداری از فضای فرهنگی و معنوی باید افزایش یابد؛ یادآور شد: اقدامات پیش بینی شده برای امسال به ویژه در حوزه بانوان مثبت بود و اینکه این اقدامات را در سطوح وسیع تر در کنار راهپیمایی اربعین ببینیم؛ اتفاق خوبی بود.
علوی با بیان اینکه اصلی ترین بار را در اربعین نیروهای مردمی برداشتند؛ تأکید کرد: متأسفانه مشاهده می شود که هرسال فشار بر موکب ‌داران و هماهنگی‌ها برای انتقال تجهیزات و امکانات از مرزها بیشترمی‌شود و انتظار می‌رود که تدابیری در این خصوص اندیشیده شود تا فشار بر موکب داران کاهش یابد.
بابایی: ارتقاء خدمات رسانی در حوزه کمی و کیفی
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه خدمات رسانی در حوزه کمی و کیفی با ارتقاء روبه رو بود، گفت: راهپیمایی اربعین یک ظرفیت بزرگ جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی برای گروه هدف کارکنان شهرداری تهران است. زمانی باید از گروه‌های جهادی استفاده شود که از تمام توان نیروهای داوطلبی شهرداری استفاده کنیم و اگر ظرفیت کم بود؛ به سمت گروه های جهادی برویم.

برچسب ها
نوشته های مشابه
موزه شهرداری تهران راه اندازی می شود
گسترش حاشیه‌نشینی حاصل بی‌توجهی به درآمد پایدار در روستاهاست
آغاز ثبت نام سالن ورزشی ۹ دی شهرداری قرچک ویژه بانوان
عزاداری هیئت کودک و مادر در سرای محله خبرنگار قرچک برگزار شد
اجرای طرح مبارزه با جانوران موذی با شناسایی و طعمه‌گذاری کلونی‌ها
تجهیز یک دستگاه خودرو ون جهت حمل‌ونقل آسان توان یابان شهرستان قرچک
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.