معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در جریان سفر چند روزه خود به استان یزد در راستای برگزاری نخستین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی استان یزد در حاشیه این نشست اظهار داشت: جشنواره‌ها معمولاً کارکردهای مختلفی را دنبال می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین کارکردهای جشنواره همفکری و گفت‌وگوی بین بخشی است.

به گزارش گویای صنعت،  مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی کشور گفت: بنده معتقد هستم که میراث فرهنگی و صنایع دستی احتیاج به حمایت‌های تازه دارد تا قاب‌ها و قصه‌های تازه را به وجود آورد.

جلالی افزود: اهالی هنر و رسانه می‌توانند در این نشست ها به جان مایه‌های تازه‌ای از ظرفیت‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی پی ببرند.
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشور افزود: جشنواره‌ها معمولاً کارکردهای مختلفی را دنبال می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین کارکردهای جشنواره همفکری و گفت‌وگوی بین بخشی است.
او ادامه داد: وقتی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که قصه تازه و روایت تازه‌ای کشف می‌کنند این کشف به خلق یک اثر هنری ختم می‌شود. به طور کلی دست مایه‌های خلق آثار هنری و خلق آثار رسانه‌ای ابتدا از یک گزاره خبری و دال مرکزی نشات می‌گیرد که میراث فرهنگی و صنایع دستی یزد پر از این گزاره‌ها و دال‌ها در همه سطوح واژگانی، ادبیات، سطح قصه و داستان و سطح معماری و میراث فرهنگی و تاریخ صنایع دستی است.
جلالی بیان کرد: اگر بال اجتماعی، اقتصاد و فرهنگ را در نظر بگیریم سه وجهی که یک مثلث باید داشته باشد در یزد داریم و یزد می‌تواند تولید دال مرکزی کند و همه این‌ها دست مایه و جان مایه تولید آثار هنری خواهند شد.