سومین نشست ستاد اقامه نماز شهرستان ری صبح امروز به ریاست معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور امام جمعه شهرری، رییس ستاد اقامه نماز استان تهران و رؤسای ادارات در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، سومین نشست ستاد اقامه نماز شهرستان ری صبح امروز به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، حجت الاسلام و المسلمین نورمحمدی رییس ستاد اقامه نماز استان تهران، ائمه جمعه، بخشداران، شهرداران و رؤسای ادارات در محل تالار خدمت ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست در سخنانی پیرامون ترویج و بزرگداشت فرهنگ نماز در جامعه گفت: هدف اصلی برقراری حکومت دینی و اسلامی از ابتدا برپایی نماز و ترویج فرهنگ آن می باشد. بنده نیز بعنوان نماینده دولت در شهرستان ری اعلام می نمایم که اولویت اصلی ما برپایی نماز و گرامیداشت آن می باشد. اما این موضوع رافع مسئولیت های سایر افراد و نهادها نیست.

باب الحوائجی ادامه داد: برپایی نماز یک کار اعتقادی و دلی می باشد و میبایست به گونه ای عمل شود که برپایی نماز در مساجد، ادارات، مدارس، دانشگاه ها و سایر مکان های مشابه به بهانه هایی مانند نبود وقت یا اعتبار مالی و یا کمبود فضا و امکانات به هیچ عنوان تعطیل نشود.

وی افزود: همه میبایست در امر برپایی نماز به میدان بیایند و از تمامی ظرفیت های موجود در جهت برگزاری نمازی باکیفیت و با رعایت تمامی جنبه های معنوی و اعتقادی استفاده بهینه شود. نمازی که به فرموده خداوند در قرآن مجید دورکننده و جلوگیری کننده از فساد و فحشا می باشد.

معاون استاندار تهران در ادامه عنوان کرد: بنده بعنوان فرماندار میبایست نقش خود را ایفا نمایم، رؤسای محترم ادارات، ائمه محترم جمعه و جماعات، معلمین مدارس و اساتید محترم دانشگاه ها و سایر افراد نیز میبایست نقش مؤثر خود را در این زمینه ایفا نمایند. برپایی نماز مقوله ای نیست که بخواهیم آن را به یک شخص و یا یک دستگاه منوط نماییم. بلکه در حکومت اسلامی گرامیداشت نماز یک وظیفه همگانی است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: هرگونه هزینه برای نماز یک نوع سرمایه گذاری است. در مورد مصداق آن نیز می توان به این موضوع اشاره نمود که خانواده هایی که فرهنگ نماز و مفاهیم والای آن را وارد خانه و زندگی و تربیت فرزندان خود می نمایند، قطعا فرزندان سالم تر و صالح تری خواهند داشت. جنگ امروز یک جنگ فرهنگی و اعتقادی است. به همین سبب میبایست جامعه بویژه جوانان و نوجوانان خود را از تمامی جهات در این عرصه آماده نماییم.