سردار مومنی گفت: اولویت ما انضباط ترافیکی و برخورد با سرعت‌های غیر مجاز، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، هوشیاری نیروهای امنیتی در تمام دستگاه‌ها، نقش و حساس مسئولان در استانداری‌ها است.

به گزارش گویای صنعت،  صبح امروز دوشنبه ۷ اسفند، جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ با حضور سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا و روسا و نمایندگان سازمان‌های مدیریت بحران کشور، وزارت بهداشت، اورژانس، هلال احمر. وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی، سازمان امداد و نجات، هواشناسی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برگزار شد.

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه کشور در ابتدای این نشست بیان کرد: در نوروز سال گذشته بر اساس آمار، شاهد ۸ درصد افزایش جانباختگان بودیم که حدود ۹۱۰ نفر در ایام نوروز ۱۴۰۱ فوت شده‌اند.

وی افزود: در نوروز سال گذشته افزایش ۳۷ درصدی سفرها را داشتیم و مطمئن هستیم که امسال نیز با توجه به شروع ماه رمضان در نوروز، قبل از شروع سال جدید با حجم بالایی از ترافیک مواجه خواهیم شد.

رئیس پلیس راه فراجا با بیان اینکه هرچه حجم تردد بیشتر باشد تصادفات کمتر می‌شود، اصریح کرد: این امر به علت اینکه سرعت خودرو‌ها پایین می‌آید، رخ خواهد داد.

وی افزود: بیشترین فراوانی تردد در نوروز ۱۴۰۱ در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم و قزوین بود و در محورهای شمالی در چالوس ۱۹ درصد افزایش تردد داشتیم و در محور هراز نیز ۳۳ درصد، فیروز کوه ۷۶ درصد، قزوین – رشت ۷۴ درصد افزایش تردد داشتیم.

سردار مومنی گفت: نکته قابل توجه این است که در مجموع در نوروز ۱۴۰۱، ۱۰۰ هزار نفر کاهش فوتی در محورهای چالوس و هراز داشته‌ایم.

وی افزود: محورهای بحرانی و دارای تصادف زیاد در نوروز ۱۴۰۱، شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، چابهار، خراسان جنوبی، سمنان، فارس، آذربایجان غربی، بوشهر بودند.

رئیس پلیس راه فراجا ادامه داد: در تعطیلات نوروز سال گذشته شاهد افزایش سفر به سمت استان‌های جنوبی کشور را شاهد بودیم.

وی افزود: اولویت ما انضباط ترافیکی و برخورد با سرعت‌های غیر مجاز، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، هوشیاری نیروهای امنیتی در تمام دستگاه‌ها، نقش و حساس مسئولان در استانداری‌ها است.

سردار مومنی گفت: زمان اجرای طرح ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ از چهارشنبه ۲۴ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین سال آینده خواهد بود.