اولین نشست قرارگاه شهید غلامی در سال 1402 با محوریت ساماندهی محلات اسلامی و پیگیری مصوبات سال گذشته با حضور امام جمعه ، فرمانده سپاه ، فرماندار ، جانشین فرماندهی انتظامی ، رئیس شورای شهر ، مدیریت آموزش و پرورش و جمع دیگری از مدیران و مسئولین ادارات در سالن جلسات سپاه شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت؛  سرگرد پاسدار هادی حفیظی فرمانده سپاه شهرستان قدس در ابتدای این نشست بیان کرد : دوستان در این جلسه به عنوان اولین نشست سال ۱۴۰۲ اقدامات سال گذشته را ارائه داده و مصوباتی را که ناقص مانده مطرح خواهند کرد . ما می توانستیم طبق روال سال گذشته جلسات محلات را دنبال کنیم اما به دلیل اینکه موضوعات انباشته نشود و نزد مردم بد قول نشویم این جلسه را برگزار کردیم تا عملکرد سال گذشته ارزیابی شده و فرصتی را مشخص کنیم تا عقب افتادگی های سال گذشته برطرف گردد

سرگرد حفیظی ادامه داد : تا به امروز ارزیابی ها نشان می دهد که این طرح بسیار اثرگذار و امید بخش است . در این قالب بعضی از معضلاتی که سالیان سال در شهرستان انباشته شده بود پیگیری و برطرف شد . هرکدام از ما در هر مسئولیتی که هستیم باید برای رفع مشکلات تلاش کنیم . امروز یک بدنه مردمی در قالب محلات اسلامی و بسیج پای کار آمده است و باید از ظرفیت حضور مردم استفاده کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پیشاپیش تبریک گفته و تصریح کرد : ما ۱۰۵ مصوبه داشتیم که ۳۵ مصوبه را در طول یک سال و نیم اجرایی کردیم . اگر طرح محلات اسلامی نبود یک سوم مصوبات اجرایی نمی شد . این طرح قصد دخالت در کار دستگاه های اداری را ندارد اما در جهت حمایت و کمک رسانی به آنها ، تسهیل دسترسی مردم به مسئولین و حضور مسئولانه مدیران در محلات ، حرکت می کند. با حضور جناب آقای حفیظی که تمرکز بالایی بر این موضوع داشت و همچنین حمایت های فرماندار محترم و بقیه دستگاه های شهر این طرح در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خوب درخشید .

وحید گلیکانی فرماندار شهرستان قدس با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر تاکید داشت : متاسفانه ما در شهرستان قدس زمین دولتی نداریم . خیّر داریم اما زمین نداریم . قرار بر این بود که ۲۰۰ میلیارد تومان برای سلامت مردم در طرح مراقبت و سلامت هزینه شود که با مشکل کمبود زمین مواجه شدیم . متاسفانه سرانه آموزشی ما ۱/۹ درصد بوده و این یک فاجعه است .

گلیکانی با اشاره به جمعیت بالای ۱۰ هزار نفری محله فرزان از نبود مسجد در این محله به عنوان یک مکان فرهنگی و مذهبی گلایه کرده و همچنین به شورا گوشزد کرد تا فعالیتها و تصمیماتشان با نگاه اسلامی انجام شود. وی از مسئولین مربوطه در شهرستان درخواست کرد تا بازدید میدانی از سطح شهر داشته و پروژه های خود را بازرسی کنند .

سعید ندیری رئیس شورای اسلامی شهرقدس ضمن اشاره به تلاشهای مجموعه مدیریت شهری جهت ارائه خدمات بهتر در سال جدید خاطر نشان کرد : امسال طوری برنامه ریزی شده است که مناطق کم برخوردار شهر بیشترین بهره را ببرند . محلات تیموری ، الغدیر ، کاووسیه و فرزان از نظر زیرساخت آسفالت مشکلاتی داشتند که سعی در برطرف کردن آنها داشتیم . همچنین دو سالن ورزشی برای دو محله کم برخوردار شهر پیش بینی کردیم که یکی از آنها چند منظوره است . ۳۰ تا ۴۰ درصد از پروژه استخر دوقلوی محمد آباد تکمیل شده است که انشاالله در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

ندیری با اشاره به بودجه سال جدید ادامه داد : برای سال جدید ۱۱۰ میلیارد بودجه خدمات شهری در نظر گرفته و همچنین بودجه فضای سبز را برای احداث و نگهداشت فضای سبز شهری حدود دو برابر کردیم . همچنین طی جلساتی که در محلات اسلامی برگزار شد تصمیم بر آن شد که در سال ۱۴۰۲ فرهنگسراها با محوریت برنامه های مردم محلات ، تقویت و فعال شوند.