این همایش به همت هیات اجرایی متشکل از مدیران تشکل ها و گروههای خیریه و جهادی مردمی برگزار و مورد استقبال فعالین و جهادگران در حوزه خدمات عام المنفعه کشور واقع شده ومورد استقبال واقع گردید .

به گزارش گویای صنعت،همایش انسجام ملی مدیران تشکل های مردمی و جهادی کشور با حضور  ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و قضا حقوق و انفال عمومی کل کشور ، دکتر صادقی مسئول آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور و تعدادی از مدیران دادستانی کل کشور برگزارگردید.

فاطمه واشقانی دبیر اجرایی این همایش گفت: این همایش به مناسبت هفته قوه قضاییه و افزایش ارتباط بین گروههای مردم نهاد و دستگاه قضا برگزار گردید.

واشقانی در ادامه گفت : برگزاری این همایش که از خصوصیات بارز آن می توان به افزایش گفتمان بین گروههای همایش اشاره کرد که مورد استقبال برخی از مسولان دغدغه مند که خود نیز از جهادگران و فعالین خدمات اجتماعی هستند واقع گردیده و افرادی چون حجت الاسلام روح الله زاده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خانم شیبانی از مدیران کل سازمان ثبت احوال کشور ،  خانم باکوچی مدیر مرکز ملی امام علی ( ع ) معاونت کمیته امداد امام خمینی و برخی از مسئولین نیز در این همایش شرکت داشتند .
در این همایش مدیران گروههای مردمی در خصوص مشکلات و موانع فعالیت خود پرداختند و از مسولان قضایی و اداری تقاضای تعامل شدند که مورد استقبال مدیران حاضر واقع شد ومقرر گردید رابطی در ادارات حاضر و دادستانی کل کشور جهت افزایش ارتباط و مراودات گروههای مردمی صورت گیرد.
همچنین ترکی معاون دادستان کل کشور ضمن ایراد سخنرانی اعلام داشته و گفت : فعالیت های گروه های مردم نهاد برای برای ما دارای اهمیت بسیار بوده و دادستانی کل کشور قطعا در کنار جهادگران و گروه های مردم نهاد می باشد و پیشنهادات و درخواست خود را جهت بررسی و رسیدگی برای این واحد ارسال و تحویل دهند .
همچنین در پایان ضمن تقدیر از تعدادی از مدیران و فعالین و خیرین نمونه کشوری با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد و از مادر شهید سید محمد موسوی به نمایندگی از خانواده و مادران شهداء و گرامیداشت خدمات فرهنگی ، مذهبی ، جهادی بی شائبه ای که در چهار دهه توسط جانباز شهید ، سردار حاج محمد حاج ابوالقاسمی ارائه گشته ، مورد تقدیر بعمل آمد که این جهادگر نمونه ، موسس خیریه و مرکزنیکوکاری و صندوق قرض الحسنه ، حسینیه و قرارگاه جهادی پیروان شهدای کربلا در جنوب تهران بوده است و از فرزند ایشان که در حال حاضر جای پای پدر شهیدش قدم به این عرصه نهاده و مسئولیت مجموعه های مذکور را برعهده گرفته است مورد تجلیل و تقدیر توسط معاونت محترم دادستان کل کشور و دیگر مسئولین حاضر در مراسم واقع گردید .
در بخش اختتامیه مراسم فوق ، ضمن تبادل اطلاعات فی مابین گروه های جهادی ، با مسِئولین حاضر دستگاههای دولتی در مراسم ، یاد و خاطره برخی از جهادگران که دار فانی را وداع گفته اند با فاتحه خوانی گرامی داشته شد .