معاون شهردار منطقه 12 از ایجاد کارگروه آراستگی محیط کار در این منطقه خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، حمید نظری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای منطقه از اجرای دستورالعمل آراستگی محیط کار با هدف بهبود و توسعه نگرش نظم و پاکیزگی خبر داد و گفت: آراستگی محیط کار به ارتقای فرهنگ سازمانی کمک می‌کند و سبب افزایش بهره‌وری و اثربخشی کارکنان خواهد بود.

نظری در تشریح اجرای این طرح در ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ و ساختمان‌های تابعه بیان کرد: کارگروه آراستگی محیط کار برای دستیابی به همین هدف در منطقه ۱۲ شکل گرفته که این کارگروه به دبیری معاون محترم برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی منطقه و متشکل از نمایندگان واحد HSE، تکریم، انبار، خدمات، روابط عمومی، فناوری و اطلاعات، پشتیبانی، معاونت اجتماعی و فرهنگی نسبت به بررسی وضع موجود و احصای مشکلات و ارائه راهکار برای ارتقای فرهنگ نظم و انضباط در محیط کاری اقدام می‌کند.
وی افزود: ارسال‌نامه اتوماسیونی، پیامک‌های آموزشی، تهیه محتواهای فرهنگی و انگیزشی از اقدامات دیگر این کارگروه است که در حال اجراست.
معاون شهردار قلب طهران در مورد روند اقدامات این کارگروه توضیح داد: در مرحله اول تیم‌های نظارت بر اتاق‌های ساختمان‌های یادشده تشکیل می‌شوند و پس از تکمیل چک‌لیست‌های نظارتی، اموری همچون ساماندهی، مرتب‌سازی، پاکیزگی، استانداردسازی، تعویض یا تصحیح اقلام محیط کار پرسنل از مراحل بعدی اجرای این طرح است که تا پایان تیرماه عملیاتی خواهد شد.
وی در پایان تأکید کرد: رعایت نظم و انضباط و حفظ آراستگی محیط کار از وظایف ذاتی کارکنان است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی، رعایت این امر به عنوان یکی از منابع ارزشیابی پایان سال کارکنان، ملاک عمل واقع خواهد شد.
گفتنی است این کارگروه بنا دارد پس از تعیین نفرات برتر در حوزه آراستگی محیط کار به نفرات اول تا سوم با اهدای جوایز نفیس و به ۱۵ نفر بعدی با اهدای جوایز نقدی تقدیر و قدردانی کند.