سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جریان سفر به استان خراسان رضوی به همراه رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از یک واحد تولیدی احیاء شده مستقر در شهرک صنعتی توس بازدید و در نخستین شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی شرکت کرد.

به گزارش گویای صنعت، “فرشاد مقیمی” در جریان سفر به استان خراسان رضوی به همراه “عزیزاله اکبری تالارپشتی”رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی” از واحد تولیدی احیاء شده “جهان افروز” مستقر در شهرک صنعتی توس  بازدید کرد و در ادامه نشستی در جهت رفع موانع و مشکلات  این مجموعه با حضور جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی خراسان رضوی برگزار شد.

شرکت تولیدی جهان افروز که یکی از واحدهای صنعتی احیا شده است، در فضایی به وسعت ۲۳ هزار مترمربع در شهرک صنعتی توس مستقر است.

این واحد تولیدی که برای ۴۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده، محصولاتی مانند یخچال، کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن گازی، ماشین ظرفشویی تولید می کند و موفق شده است در داخلی سازی ماشین ظرفشویی به ۱۵ درصد برسد.

شرکت جهان افروز برای اجرای ۲ طرح توسعه خود در زمینه تولید ماشین ظرفشویی و بخاری گازی نیاز به ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش دارد که مسئولان مربوطه در این نشست قول پیگیری دادند.

همچنین در پایان این سفر، نخستین نشست شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، سرپرست سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی ایران در راستای تأکیدات وزیر صمت تشکیل شد.

برگزاری نخستین شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت، در سطح کشور به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با هدف ایجاد کارگروه‌های تخصصی و استفاده از تجربیات و راهکارهای مدیران و مسئولان مرتبط و جلوگیری و رفع مشکلات ، چالش‌ها و موانع پیشرو با رویکرد کمک به رشد تولید می‌تواند در جهت توسعه پایدار بخش صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نقش بسزایی داشته باشد.

در نشست شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ رضوی، مسئولان درباره موضوعات و چالش‌های مربوط به صنعت و بازار به ارائه گزارش پرداخته و هر یک به فراخور وظایف خود، برای حل معضلات نظرات خود را مطرح کردند.