بازدید سید علی یزدی خواه، اقبال شاکری، اسماعیل کوثری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از محل ساخت و سازهای غیر مجاز و رفع خلاف ساختمان ها توسط شهرداری منطقه ۱۹ و با همراهی فرهادی شهردار منطقه ۱۹ و مدیران شهری صورت پذیرفت.

به گزارش گویای صنعت، فرهادی شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ساخت و سازها در سال‌های گذشته به صورت غیر مجاز ساخته شده بود بیان کرد: طی اطلاع رسانی عمومی و نصب بنرهای هشدار در حال حاضر ۱۳۲ ساختمان بلند مرتبه به صورت داوطلبانه اقدام به کاهش مازاد طبقات کرده که پس از آن در صورت اخذ تاییدیه نظام مهندسی مبنی بر استحکام بنا رفع خلاف از سوی شهرداری منطقه برای مالکان صادر می شود.

سید علی یزدی خواه با تاکید بر پیشگیری و کنترل ساخت و سازها گفت: مبارزه با فساد و ایستادگی در برابر مافیای ساخت و ساز غیر مجاز، نشان از اقتدار مدیریت شهری در برخورد با قانون شکنان است و این اقدامات بسیار مهم و موثر خواهد بود.

در‌ این‌ جلسه همچنین درخصوص ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر و پیگیری این موضوع در سطح استان و کشور جهت مشارکت سایر ارگان ها و نهادها از جمله فرمانداری و استانداری تهران و وزارت کشور به منظور رفع این معضل تاکید گردید.

همچنین در خصوص پیگیری تکمیل شبکه فاضلاب در محدوده ناحیه ۳ مقرر گردید ضمن انجام اقداماتی در خصوص کنترل فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی ادامه شبکه فاضلاب به طول ۶ کیلومتر طی دو سال آینده اجرا گردد.