پرویز عینی، معلم عضو صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ارزش‌آفرینی از طریق ورود به حوزه دانش‌بنیان می‌تواند موجب رونق و شکوفایی صندوق و بهره‌مندی اعضای موسسه از نتایج سودآور آن باشد.

به گزارش گویای صنعت، پرویز عینی، معلم عضو صندوق ذخیره فرهنگیان از منطقه نورآباد استان لرستان با اشاره به برنامه‌های تیم مدیریتی موسسه برای ورود به عرصه آی تی و فعالیت‌های دانش‌بنیان را اقدامی هوشمندانه دانسته و گفت: ارزش‌آفرینی از طریق ورود به حوزه دانش‌بنیان می‌تواند موجب رونق و شکوفایی صندوق و بهره‌مندی اعضای موسسه از نتایج سودآور آن باشد.
این فرهنگی با تاکید بر اینکه پیشرفت و بهبود جایگاه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک بنگاه اقتصادی مستلزم شفافیت و صداقت است، افزود: در جامعه اسلامی ما اخلاق جایگاه ویژه‌ای دارد. معلمان هم به عنوان صاحبان اصلی صندوق دغدغه های فراوانی را در چند سال گذشته در مورد صندوق ذخیره پشت سر گذاشته‌اند که خوشبختانه با حضور منتخبین فرهنگیان در هیأت امنا بارقه امید در دلشان ایجاد شد.
وی ابراز امیدواری نسبت به اجرای اساسنامه سال ۱۴۰۰ که در آن به حضور ۶ نفر از منتخبین معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید شده است، تصریح کرد: این موسسه حرکت رو به جلو خود را آغاز کرده است. همچنین هیأت امنا و هیات مدیره با توجه به شرایط، ارزش مالکانه همکاران را مشخص کرده و به سمت بورسی‌شدن شرکت‌های صندوق در عمل و با سرعت بیشتری اقدام کنند.
عینی درباره اهمیت ارزش‌آفرینی برای اعضای موسسه گفت: مسلما هرچیزی که باعث شود انسان حس بهتری نسبت به خود و دنیای خود داشته باشد، برای او ارزش تلقی می‌شود و با توجه به این تعریف، باید تولید محصولات و ارائه خدمات در جهت ایجاد این ارزش‌ها صورت بگیرند؛ پس مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان باید محصولات و خدمات خود را در پی ارضای حس ارزشمندی جامعه هدف ارتقا دهند.
این معلم که از سال ۱۳۸۳ عضو صندوق است، ادامه داد: در گذشته به دلیل ناآگاهی مردم و پایین بودن سطح تکنولوژی، به ارزش‌آفرینی توجه چندانی نمی‌شد؛ اما امروزه با رونق امکانات ارتباطی، ایجاد انواع شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های بزرگ فروشگاهی و ارتقای سطح عمومی دانش مردم، توجه به ارزش آفرینی در کسب و کارها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. به‌طوری که اگر در شرایط کنونی بخواهیم یک کسب‌وکار ایجاد کنیم باید ارزش‌آفرینی را اساس کار خود قرار دهیم تا در راستای تحقق آن، از مزایای مادی آن نیز بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی در ایجاد ارزش‌آفرینی می‌تواند ایجاد زنجیره ارزش باشد، گفت: زنجیره ارزش یا «Value Chain» مجموعه فعالیت‌هایی است که در یک سازمان به‌صورت زنجیره‌ای انجام می‌شود تا یک ارزش تازه خلق شود.
عینی با اشاره به اینکه زنجیره ارزش به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از مرحله ورودی (مواد خام)، ارزش‌گذاری‌های خود را آغاز کرده و تا رسیدن محصول به دست مشتری آن را مدیریت کنند، اظهار کرد: در روش جدید بازاریابی که به صورت آنلاین، بازاریابی ویروسی وایرال، اجتماعی و گسترده انجام می‌شود، مشتری برترین جایگاه ممکن را در کسب‌وکارهای مدرن دارد و صندوق ذخیره نیز باید از این قافله تکنولوژی بهره‌مند شود.
وی درباره اهمیت مشارکت فرهنگیان در تصمیم‌سازی‌های موسسه و عملکرد آن گفت: باید ایده‌های نوین در کنار شفافیت و اطلاع‌رسانی همراه با صداقت برای جامعه و صاحبان اصلی صندوق یعنی معلمان مورد توجه جدی باشد و یک خانه تکانی بزرگ در ایده‌ها و برنامه‌ها داشته باشیم که البته طی یکسال گذشته نشانه‌های خوبی دیده شده است.