اولین جلسه شورای معاونین سازمان نخبگان ورزشی جهان در بخش آقایان به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی برگزار گردید.

به گزارش گویای صنعت، اولین جلسه شورای معاونین سازمان نخبگان ورزشی جهان در بخش آقایان به میزبانی باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی به بهانه بازدید از دستاوردهای ورزشی و عملکرد مدیران ورزشی این باشگاه و بدرقه تیم هندبال نیروی زمینی به مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا و برای هم اندیشی و تبادل نظر در باره سازمان نخبگان ورزشی جهان و تصویب اساسنامه انجمن نخبگان ورزشی برای ثبت در وزارت کشور در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۹ از ساعت ۱۷٫۳۰لغایت ۲۱٫۳۰ انجام گرفت.

در ابتدای بازدید از مجموعه فرهنگی ورزشی و توضیحات جامع توسط رییس مجموعه سرهنگ چنگیز مسیب زاده انجام گرفت و سپس در باشگاه اسب سواری مهمانان توسط مربیان مجرب از فضای انجا و اسب سواری و اموزش اولیه برخوردار شدند .

جلسه ساعت ۱۹شروع و اقایان دکتر مسیب زاده رییس باشگاه فرهنگی ورزشی و معاونت بازیهای نظامیان جهان و رییس کمیته تیراندازی و مشاور عالی نخبگان جهان به تمامی مهمان خیر مقدم عرض نمود و از مهمانان پذیرایی را شروع کردند؛  سپس  دکتر حمیدرضا عباسی مقدم رییس سازمان نخبگان ورزشی جهان و ریاست کنفدراسیون منابع مردمی مدیریتی جهان توضیحات جامعی در خصوص سازمان نخبگان ورزشی جهان با اهداف ۲۱گانه اشاره نمود که خلاصه بیانات نامبرده بشرح ذیل است :هدف نخبگان ورزشی و اسطوره ها در تمام ابعاد انتقال رسالت و پیام انقلاب که همان وحدت کلمه حضرت امام خمینی(ره) و تبدیل جهان به یک خانواده واحد برای کل جهان اشاره نمود و دیگری اینکه در جهان هر نخبه یک منابع مدیریتی در اختیار دارد و لذا یکسری نیاز ،خواسته و تقاضا دارد که سازمان نخبگان ورزشی جهان در کل جهان تمام منابع و موارد مذکور ذکر شده را به اشتراک می گذراند تا با این اشتراکات هم افزایی شود هم کار توسط خودمردم و با پتانسیل خود مردم انجام گیرد و کمکی به دولت ها شود و …

دکتر حمیدرضا عباسی مقدم از  دکتر مسیب زاده ریاست تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تقاضا نمود از عملکردها و ساختار و زیر ساخت های ورزش نیروی زمینی برای مدیران حاضر توضیحاتی بیان بفرمایند.

شر ح مختصری از توضیحات جناب سرهنگ دکتر مسیب زاده ازاین قرار است :
در مدت دو سال که عهده دار مسئولیت را قبول کرده ام، به ساماندهی و سازماندهی و جذب منابع مدیریتی و استفاده از ظرفیت حداکثری و افزایش تیم ها از ۵تیم به ۳۹تیم حرفه ای در بخش بانوان ۵تیم حرفه ای و بخش معلولین برای اولین بار گلبال در لیگ حرفه ای افزایش سرانه ورزشی نیروی زمینی و کمک به سرانه ورزش کشور زیرا در بعضی بخش برای عموم هم سرویس دهی دارند و سالانه ۵۰۰۰نونهال در کلیه رشته به صورت رایگان استعداد یابی و سنجش می کنند و قبلا ۱۵۰ ورزشکار داشته اند ولی هم اکنون بالغ بر ۱۵۳۰ ورزشکار حرفه ای دارند ساختار مدیریتی کاملا حرفه ای زیر ساخت و ساختار در حال توسعه پایدار و در خصوص آموزش و افراش توان رزمی نیروها در سراسر کشور همایش ها حمل مجروح ،حمل وسایل ، تجهیزات سنگین ، شنا ،نجات غریق ،پیاده روی و دوچرخه سواری که بصورت کلیپ در معرض نمایش حاضرین قرار گرفت.
سپس  دکتر اسلام کریمی در خصوص صندوق و دبیرخانه و دفاتر و ساختار نخبگان ورزشی با کمک گیری از بخش های دولتی و خصوصی برای تقویت این سازمان و انجمن صحبت نمودند .سمت دکتر اسلام کریمی در حال حاضر مدیر عامل صندوق شاهد کل کشور و در سازمان نخبگان ورزشی ریاست دپارتمان مالی و منابع انسانی هستند و سابقا مدیر کل تربیت بدنی بنیاد شهید و ریاست نخبگان شاهد و ایثارگر و مدیر عامل باشگاه فوتبال شیرین فراز و مسئولیت درفدراسیون فوتبال را دارند.

سخنران بعدی جلسه  دکتر عبدالرضا ساور معاون پشتیبانی و معاون پارلمانی وزیر ورزش  دکتر عباسی از دعوت به این جلسه تشکر کرد و اعلام امادگی هر کمکی بتواند در خدمت ورزش ایران اسلامی و ورزش جهان باشد دریغ نمی کنم و اشاره به این موضوع داشتند؛  که عملکرد و پشتکار  دکتر مقدم در ورزش همیشه باعث شده هر گاه مدیری خسته و یا به درب بسته می خورد روزنه های امید را با طراحی قشنگ در ورزش باز می کند و به مدیران نشاط می دهد.

در گوشه ای دیگر از مراسم پروفسور علیرضا ایرانبخش مدیرکل پژوهش سازمان دانشگاه آزاد ،قول مساعد برای راه اندازی حقوق ورزشی در سازمان دانشگاه آزاد را دادند و خود ایشان یک انجمن ایرانی و جهانی بالغ بر ۲۸۰۰دومیلیون هشتصد نفر عضو در بحث زیست مولکولی دارند که تجربیات خوبی برای سازمان نخبگان ورزشی محسوب میشود و ایشان هم اکنون معاون آموزشی وپژوهشی سازمان نخبگان جهان هستند و مسئولیت زیادی در دانشگاههای کشور داشته اند.

سخنران بعد دکتر علی اکبر افراینش معاون آموزشی دانشگده تربیت بدنی تهران جنوب و معاونت دانشجویی سازمان نخبگان ورزشی بود که اشاره به این داشتند که استفاده از ظرفیت سازمان نخبگان ورزشی در هر کشوری یک انقلاب ورزشی است.

سخنران بعدی دکتر سعید سلطانی آذر وکیل پایه یک دادگستری و معاون حقوقی سازمان نخبگان ورزشی جهان بود که توضیحاتی در خصوص ثبت بیان و اینکه در حال تبدیل اساسنامه به متن حقوقی هستیم.

سخنران بعدی ؛پروفسور عبدالرحیم جزینی که فارغ التحصیل ایتالیا و رییس انجمن سرطان خون و فوق تخصص انکولوژی و رییس کمیته سلامت سازمان نخبگان ورزشی جهان هستند با اشاره به چهار نکته و با بهر گیری از ورزش هیچگاه کسی سرطان نمی گیرد و راه پیشگیری از سرطان فقط ورزش است.

دکتر سید شهرام موسوی معاونت پزشکی قانونی و معاونت بهداشت و درمان سازمان نخبگان ورزشی جهان به اثرات سلامت ورزش و افزایش طول عمر و عملکر د مغزی و ادارکی در ورزش پرداخت.

دکتر احمد شقاقی از نوادر کاراته ایران از تشکیل جلسه استقبال و تقدیر و تشکر کرد.

استاد بزرگوار آقای داود فلاح از اسطوره های ورزش رزمی و تکواندو و رییس اولیه فدراسیون تکواندو و از داوران ممتاز فدراسیون جهانی تکواندو اشاره به افزودن افراد بیشتر برای قدرت مند شدن پشتوانه سازمان استفاده از ظرفیت های موجود و ایشان معاونت عملکرد و ارزشیابی سازمان نخبگان ورزشی جهان است.

استاد ایرج گودرزی از مدیران موفق تکواندو ورزشکاران قدیم و مهندس کامپیوتر و فن اوری اطلاعات نیز حضور داشتند.

استاد جاوید شاهوردی ریاست جهانی ای تی اف و از مربیان نخبه تکواندو به تشریح سوابق در خشان و عملکرد خوب خودشان پرداخت و تمایل برای کمک به سازمان و وی معاون سازمان و ریاست کمیته ای تی اف جهان در سازمان نخبگان جهان می باشند.

دکتر کیوان بنفیری معاون پژوهشی سازمان ورزش شهرداری تهران بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال و بازیکن باشگاههای نیرو زمینی و شیرین فراز و چندین باشگاه لیگ برتر و هم اکنون ریاست کمیته فوتبال و فوتسال در سازمان نخبگان ورزشی جهان هستند.

استاد محمد انصاری فوتبالیست تیم ملی و پرسپولیس و دیگر تیم ها لیگ برتری در خصوص ورزشهایی که شرایط را طوری فراهم بیاوریم که از نظر مالی به نخبه پروری در بستر توجه کنیم را ایراد فرمودند و سمت وی  مدیر اجرای کمیته فوتبال سازمان نخبگان ورزشی جهان است.

در نهایت سرهنگ دکتر مسیب زاده هدیه های نفیسی به مهمانان عنایت فرمودند.

لازم می دانم از مجموعه و پرسنل و مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی نیرو زمینی بخاطر پذیرایی و برنامه های بسیار خوب تشکر نماییم.
در ضمن  دکتر رسول نجفیان اسطوره هنری تلویزیون و سینما و رادیو که در سازمان نخبگان ورزشی جهان ریاست دپارتمان ورزش هنرمندان را بر عهده دارند تشکر کنیم ایشان بصورت تلفنی در جلسه حضور مثبت پیدا کردند.

با تشکر دکتر حمیدرضا عباسی مقدم ریاست سازمان نخبگان ورزشی جهان و ریاست کنفدراسیون مردمی منابع مدیریتی