اولین همایش کشوری پلیس گمرک با حضور مسئولان لشکری و کشوری در نهم و دهم مرداد ماه سال جاری ( دوشنبه و سه شنبه ) برگزار خواهد شد.

به گزارش گویای صنعت، سردار “حسین رحیمی” با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی نقش بسیار مهمی در پیشگیری و مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی دارد و در این مسیر پلیس گمرک می تواند نقشی کلیدی را در مبادی تجاری کشور داشته باشد ، عنوان داشت: تلاش داریم تا در مجموعه پلیس امنیت اقتصادی با شناخت دقیق مولفه های مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی استفاده نماییم.
وی با اشاره به اینکه پلیس گمرک از جمله بخش ها و ارکان پلیس امنیت اقتصادی است که باید به درستی وظایف ومسئولیت های آن تبیین و تشریح شود، عنوان داشت: به همین منظور اولین همایش کشوری پلیس گمرک با حضور مسئولان لشکری و کشوری در نهم و دهم مرداد ماه سال جاری ( دوشنبه و سه شنبه ) برگزار خواهد شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه امروز خلا عدم حضور پررنگ پلیس گمرک در مبادی رسمی کشور مشهود است و همین موضوع در حوزه قاچاق کالا چالش ها و مشکلاتی را برای کشور به دنبال داشته است، بیان داشت: بدون شک پلیس گمرک می تواند در بحث مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی وشناسایی و مرتفع نمودن بسترهای آسیب زا در فرایند ورود و خروج کالا از طریق مبادی رسمی کشور سهم و جایگاه ویژه ای را داشته باشد.