حسین تاریخی گفت: امسال یازدهمین نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار شد که بعد از ۲ سال تعطیلی مدارس به خاطر کرونا، این نمایشگاه با تفاوت های خوبی برگزار شد. دانش اموزان ما در مقطع متوسطه اول و دوم بسیار پر رنگ تر نسبت به سال های گذشته وارد میدان شدند.

به گزارش گویای صنعت،  حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ظهر امروز ۹ اسفندماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با انتخاب روز امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر رویکرد خود را بسیار واضح بیان کرده است.

وی افزود: نام گذاری این روز یادآور این مسئله است که موضوع پرورش برای ما بسیار حائز اهمیت است که امیدوارم در ایام پیش رو بتوانیم هرچه بیشتر به این موضوع بپردازیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: تلاش کردیم در سال ۱۴۰۱ موضوع مدرسه انقلاب را رقم بزنیم؛ که عنوان آن نمایشگاه های مدرسه انقلاب بود.

تاریخی تاکیدکرد: امسال یازدهمین نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار شد که بعد از ۲ سال تعطیلی مدارس به خاطر کرونا، این نمایشگاه با تفاوت های خوبی برگزار شد. دانش اموزان ما در مقطع متوسطه اول و دوم بسیار پر رنگ تر نسبت به سال های گذشته وارد میدان شدند.

وی افزود: در پوست و استخوان این نسل عزیز دهه هشتادی ما موضوع انقلاب آمیخته شده و فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند، امسال بسیار دقیق دانش اموزان در این نمایشگاه حاضر شدند و امید است آینده درخشانی را برای آن‌ها رقم بزنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: ما امسال ۲ برنامه جدید داشتیم؛ اجرای بازی های مهارتی_تشکیلاتی انجام شد و تلاش داریم که دامنه و تنوع بازی ها گسترش پیدا کند و دانش اموزان بتواند با کار گروهی و جمعی آشنا شوند.

تاریخی بیان کرد: برنامه کافه ۵۷ ما نیز امسال برگزار شد؛ در این کافه ۵۷ قصد داشتیم در یک فضای صمیمی و رفاقتی محفلی برای دانش اموزان محیا شود که مورد استقبال دانش اموزان قرار گرفت. ما باید بتوانیم در یک فضای صمیمی و دوستانه این فضا را ایجاد کنیم تا دانش اموزان بتوانند به گفتگو بپردازند.

وی افزود: بعد از فروکش کردن کرونا، ما موضوع فعالیت های اردویی را داشتیم؛ صعود به قله سبلان توسط پسران و جنگل نوردی را توسط دختران امسال برگزار کردیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: اردوی طلایه داران را امسال داشتیم ؛که در سراسر کشور رخ داد و توانستیم چراغ اردو را برای دانش اموزان پر فروغ تر کنیم و اولین مرکز تخصصی مهارتی تشکیلاتی ما امسال برگزار می‌شود که مبتنی بر بازی های حرکتی، ظرفیت انجام بازی های گروهی را افزایش می‌دهد.

تاریخی بیان کرد: نزدیک به ۴ هزار مدرسه و ۱۵ هزار دانش اموز در سامانه عقیق ما فعال هستند و امیدوارم به عنوان یک زیست بوم تخصصی دانش آموزان، این فعالیت گسترش پیدا کند.

وی افزود: در سامانه عقیق رتبه بندی برای دانش اموزان خواهیم داشت که فعالیت دانش اموزان در این سامانه به نمایش گذاشته می‌شود و امسال، سال پر شکوهی در این سامانه داشتیم.