علیرضا خوش طینت نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به نام روز ارتباطات و روابط عمومی، بیانگر اهمیت روز افزون شبکه های ارتباطی در دنیای پیچیده امروز و فرصت مغتنمی برای بازبینی راه های طی شده در مسیر دانش اجتماعی و نیز تبیین افق های روشن برای فردای بهتر است. با توجه به گستره فعالیت های روابط […]

علیرضا خوش طینت

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت ماه به نام روز ارتباطات و روابط عمومی، بیانگر اهمیت روز افزون شبکه های ارتباطی در دنیای پیچیده امروز و فرصت مغتنمی برای بازبینی راه های طی شده در مسیر دانش اجتماعی و نیز تبیین افق های روشن برای فردای بهتر است.

با توجه به گستره فعالیت های روابط عمومی می توان گفت که همه روزهای سال، در حقیقت روز روابط عمومی است و این حوزه مهم در هر برنامه ای پیش قراول، تصمیم ساز و تسهیل کننده روابط درون و برون سازمانی است.

درعصری که ارکان جوامع بشری در تمامی عرصه‌ها بر زیرساخت علم “ارتباطات” استوار است و ارتباطات بین انسان ها، دارای جایگاه ویژه ای است. روابط‌عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. روابط عمومی ها به عنوان یکی از شغل های پراسترس جهان در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک سازمان نقش قابل توجهی داشته و در این مسیر؛ همراه بودن روابط عمومی با رسانه و بالعکس؛ موجب کارایی هرچه بیشتر این دو نهاد می شود. روابط عمومی و رسانه مکمل هم بوده و عمل آنها به وظایف ذاتی خود منجر به رشد و پیشرفت جامعه  می شود.

از منظر دیگر؛ هنر واقعی روابط عمومی کار کردن با مخاطبانی با دیدگاهها، ایده ها و نظرات مختلف در زمینه های گوناگون است. روابط عمومی عرصه جولان تکنولوژی و فناوری های پیشرفته است که باید با بهره گیری از آنها برای تبیین اهداف تلاش کرد و برای دستیابی روابط عمومی به این حد از کمالات، نیازمند یک ساختار سازمانی پویا، کارآمد، به روز و تاثیر گذار در عرصه های اجتماعی هستیم.

کار روابط عمومی در روزگاری که مخاطبان با جادوی شبکه های ارتباطی روبرو هستند، به نوعی ایثار است. خلاقیت و نوآوری در خلق محتوای خلاقانه ، داشتن تجربه و تبحر کاری ، اخلاق و مردم داری و دهها ویژگی دیگر در این حرفه مهم است تا بتوان در دستیابی به منافع مردم گام برداشت.  روز روابط عمومی‌ فرصت مناسبی است که قدردان قلب‌هایی باشیم که آگاهی‌بخش و آرامش‌آفرین هستند و با دل و جان در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه گام برمی دارند.

در پایان آرزو داریم شاهد اعتلای روابط عمومی از هر نظر و در هر زمینه ای در کشور عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/ رسانه ها

  • منبع خبر : ertebatemrooz.ir