استاندار تهران بر تسریع در اجرای پروژه کمربندی پاکدشت تاکید کرد.

به گزارش گویای صنعت؛ علیرضا فخاری در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان پاکدشت با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه کمربندی این شهرستان اظهار داشت: نبود منابع به علت عدم پیش‌بینی در زمان مناسب و عدم ثبت آن به عنوان پروژه استانی، ملی و شهرستانی سبب طولانی شدن زمان اجرای این پروژه شده است.

وی افزود: تصمیمات جدیدی اتخاذ شده و از سال گذشته بخش عمده‌ای از مشکلات حل شده است و اکنون ۸.۸ کیلومتر این مسیر آسفالت شده و باید نیوجرسی و علائم راهنمایی نصب شود.

استاندار تهران تأکید کرد: برای ادامه ۳۶ کیلومتر این کمربندی، باید برنامه ریزی صورت گیرد و بودجه لازم ثبت شود تا پروژه تمام شود.

فخاری سپس گفت: توافقاتی که از قبل صورت گرفته بود به علت عدم مشارکت قانونی دستگاه‌های ذیربط متوقف شده بود که ناشی از تغییر کاربری و اجرای تبصره ۱ ماده ۱ اراضی کشاورزی بود.

وی در مورد زمان اتمام این پروژه عنوان کرد: در مسیر آزادسازی اراضی وجود دارد که نیازمند هزینه می‌باشد و امید است که طی چند سال آینده پروژه تکمیل شود.

استاندار تهران افزود: رسیدگی به وضعیت تعاونی‌های کوثر و امیرالمومنین نیز در دستورکار قرار گرفت، چراکه تعاونی بدون دقت نظر و بدون برآورد قابلیت ساخت و ساز اراضی اقدام به خرید زمین کردند و تعهدی را برای متقاضیان ایجاد کردند.

فخاری تصریح کرد: رئیس‌جمهور در سفر اخیر به پاکدشت بر حل مشکلات مردم تاکید داشتند که در جهت حل مشکلات مردم توافقاتی را با سازمان محیط زیست برای تغییر خط حد داشتیم تا با رعایت حدود و بعد از ورود به محدوده شهر، توافقات با شهرداری انجام و سهم سرانه‌هااز تعاونی اخذ و سیر مراحل صدور پروانه برای ساخت و ساز طی خواهد شد.

استاندار تهران اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات شامل رفع تعارض با محدوده قانونی حفاظت محیط زیست، ورود به محدوده قانونی شهر برای بارگزاری شهری و صدور مجوز ساخت و ساز می باشد، همچنین سقف نیازمندی‌ها ۲۲۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته و منتظر تشکیل شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم تا این پروژه نیز تعیین تکلیف شود.