معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: در هفته کار و کارگر نخستین یادواره ٣١٣ شهید کارگری سپاه استان تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش  گویای  صنعت به نقل از بسیج نیوز، سرهنگ منوچهر سالاروند در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)مبنی بر اینکه مبداء کار و کارگر خدای تبارک و تعالی است اظهار داشت: در آستانه هفته کار و کارگر قرار داریم؛ همه ساله ۵ اردیبهشت ماه لغایت ۱۱ اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: همچنین روز نهم اردیبهشت که مقارن است با سالروز تدفین شهید بزرگوار حاج عبدالحسین برونسی شهید شاخص کارگری به نام روز بسیج کارگری نامگذاری شده است، این فرصت مغتنمی به شمار می‌رود که از زحمات تلاش گران عرصه کار تقدیر و تشکر به عمل بیاید.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی کار، ارزش بالایی دارد و کارگر نیز به برکت ارزش کار، ارزش والایی در جامعه برخوردار است بیان کرد:در طول چهل و اندی که از انقلاب اسلامی می گذرد جامعه کارگری در مقابل وسوه دشمنان اسلام و انقلاب که تلاش داشتند کارگر را در مقابل نظام قرار دهند محکم ایستاد و در عرصه های مهم و سخت انقلاب از خود رشادت وصف ناشدنی به خرج داد.
سرهنگ سالاروند عنوان کرد: نقش کارگران در دقاع مقدس و نقش کارگران در پشتیبانی از جنگ و همچنین نقش های مختلفی که کارگران و مدیران کارخانحجات در شکوفایی و به ثمر نشستن موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ صنعتی در کشور داشتند برای همگان ملموس و پرافتخار است.
وی تصریح کرد:سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت سید الشها علیه السلام استان تهران به روند سنوات گذشته در این هفته پربرکت با استفاه از ظرفیت پایگاههای مقاومت بسیج مستقر در کارخانجات و واحدهای تولیدی، اجرای بیش از ١١۵ برنامه را در دستور کار قرار داده است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران خاطرنشان کرد: اهم برنامه‌های مختلفی که در هفته کار و کارگر اجرا خواهد شد برگزاری شیفت های ایثار است که کارگران هزینه یک روز از کار و تلاش خود را برای تهیه کمک های مومنانه به هم وطنان نیازمند هدیه می کنند.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها گفت: همچنین اعزام گروههای تخصصی جهادی که عزیزان بسیج کارگری با حضور در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام به ارائه خدمات فنی و عمرانی می نمایند بیش از ٣٠ گروه جهادی در این خصوص سازماندهی شده است.
سرهنگ سالاروند افزود: از طرفی در روز ۵ اردیبهشت همزمان با آغاز هفته کار و کارگر هزار نفر از بسیجیان کارگری سپاه استان تهران در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور یافته و با آرمان‌های امام راحل بیعت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: عطرافشانی مزار شهدا و دیدار خانواده های عزیز شهدا و ایثارگر از جمله برنامه های دیگر در این هفته می باشد، همچنین تجلیل از کارگران بسیجی نمونه و کارفرمایان نیز در دستور کار فرماندهان محترم حوزه های بسیج می باشدکه در طول هفته با برگزاری مراسمی از آنان در شهرستان های استان تجلیل به عمل می آید.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه ها برگزاری نخستین یادواره ٣١٣ شهید کارگری سپاه استان تهران است که با همت عزیزان بسیجی در ١٢ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، در این مراسم یاد و خاطره شهدا گرامی داشته می شود و از ٢٢ خانواده شهید شاخص کارگری تجلیل به عمل می آید.