تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه ۲۰۰ اثر تاریخی در شهرستان ری وجود دارد، گفت: اگر ری‌گردی در این منطقه تقویت شود، دستاوردهای اقتصادی زیادی به همراه دارد.

به گزارش گویای صنعت به نقل از تهران نیوز، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر شامگاه امشب در جلسه شورای اداری شهرستان ری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: ری با توجه به سابقه دیرینه، شخصیت‌های برجسته و علمایی که در طول تاریخ در این خطه می زیسته‌اند و البته قدمت تاریخی می‌تواند به طور متوازن با مناطق دیگر رشد کرده و حتی جلوتر حرکت کند.

وی اضافه کرد: اکنون مناطق شمال، غرب و شرق تهران رشد کرده، اما این منطقه با وجود همه اقدامات صورت گرفته‌، محروم مانده و در حوزه زیرساختی و عمرانی با کمبودهایی مواجه است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی این ظرفیت وجود دارد که آستان حضرت عبدالعظیم را به گونه‌ای اداره کنیم که ری به قطب فرهنگی تهران و بلکه فراتر از آن تبدیل شود.

قاضی عسکر، معرفی داشته‌های فرهنگی و تاریخی ری به مردم را بسیار مهم برشمرد و افزود: حدود ۲۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد و اگر ری‌گردی در این منطقه تقویت شود، دستاوردهای اقتصادی زیادی به همراه دارد. ۸۰ درصد انبارهای تهران، انبوه کارخانجات، واحدهای تولیدی، صنعتی و اراضی کشاورزی در ری وجود دارد که توجه به آنها می‌تواند به رونق اقتصادی کشور و افزایش توانمندی مردم کمک کند.

وی در ادامه توضیح داد: در منطقه‌ای با این اهمیت مهمانسرا و زائرا ندارد و زائرانی از لبنان، پاکستان، عراق، افغانستان و دیگر کشورها به ری سفر می‌کنند یا در اقامتگاه‌هایی در تهران اقامت می‌کنند و اگر در حوزه گردشگری دینی و تاریخی سرمایه‌گذاری شود، عایدی بسیاری برای مردم و شهرستان ری به همراه خواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تبیین کرد: در مراجعات مردمی موضوعات زیادی در رابطه با فقر عمومی وجود دارد و ازدواج جوانان معضلی جدی در منطقه ری است که باید در این باره تدابیری اتخاذ شود. ۲۵۰ هزار نفر از اتباع غیرایرانی در ری زندگی می‌کنند، اگر زمینه‌ساز امور فرهنگی برای اتباع شویم، می‌توان با ایجاد فرهنگسرا، دارالقرآن و حسینیه برای اتباع از بروز برخی آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.