هفتمین جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مشترک با پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی شهرستان ری به ریاست معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، هفتمین جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مشترک با پنجمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی شهرستان ری به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع افزایش بازرسی و گشت های نظارتی در امر ساخت و ساز در سطح بخش های تابعه شهرستان، گفت: در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اجرای اقدامات پیش گیرانه همواره اثرگذاری و‌ نتیجه بسیار بهتری نسبت به برخوردهای قانونی و اجرای احکام تخریب و قلع بنا داشته که این امر مستلزم طراحی یک سیستم کارآمد و قوی جهت انجام بازرسی و گشت های نظارتی در سطح بخش ها و شهرهای تابعه شهرستان می باشد.

وی افزود: در موضوع شرح وظایف و اختیارات قانونی شهرداری ها و دهیاری های کشور، خوشبختانه قانونگذاران محترم مصوبات خوب و اثرگذاری را در اختیار شهرداران و دهیاران قرار داده که آنها می توانند در موضوع مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از این مواد قانونی بهره برداری مناسبی نموده و به وظایف ذاتی خود عمل نمایند.

باب الحوائجی ادامه داد: همه ما بعنوان خادمین مردم و مسئولین مدیریت امور شهرستان موظف به تبعیت و اجرای کامل قانون بعنوان فصل الخطاب تمامی موضوعات بوده و میبایست با اراده قوی و اقدامات مؤثر در مسیر اجرای قانون و جلوگیری از تضییع حقوق عامه گام برداریم.

معاون استاندار تهران افزود: حرکت ما در مسیر قانون میبایست بر اساس اصل «پیشگیری بهتر از درمان است» باشد. بویژه در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز و احقاق حقوق بیت المال همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه مانند طراحی سیستم بازرسی کارآمد و مؤثر بسیار کم هزینه تر از اقدامات قهری و برخوردهای قانونی پس از وقوع تخلفات توسط افراد سودجو می باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان اشاره کرد: انتظار ما از کلیه ادارات و دستگاه های متولی موضوع از جمله شهرداری ها و اداراتی مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در وهله اول اتخاذ تمهیدات مناسب جهت افزایش میزان بازرسی و گشت های نظارتی و در مرحله بعد اجرای کامل و قاطع قوانین موجود در این حوزه می باشد تا با کمک خداوند متعال و همدلی و همراهی کلیه مدیران و مسئولین محترم شهرستان بتوانیم در موضوع ساماندهی و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تضییع حقوق عامه گام های مؤثری را برداشته و به تبع آن موجبات رضایت عموم مردم شریف شهرستان ری بعنوان ولی نعمتان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم آوریم.

لازم بذکر است در این جلسه که باحضور قاسمی زاده رئیس دادگستری و رحیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری، رؤسای حوزه های قضایی بخش های تابعه، بخشداران و شهرداران تابعه، رؤسای ادارات و دستگاه های مرتبط شهرستانی برگزار شد، موضوعاتی از جمله ارائه گزارش اداره جهادکشاورزی، بخشداران و شهرداران تابعه پیرامون عملکرد سه ماهه در حوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و نیز ارائه گزارش اداره مدیریت منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستان پیرامون اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار داشته است.