سرپرست هلدینگ ساختمانی معلم، مهم‌ترین سیاست و اولویت‌های این هلدینگ را خلق ارزش و تامین نقدینگی برای تکمیل پروژه‌ها عنوان کرد.

به گزارش گویای صنعت، دکتر مرتضی رحمان زاده با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و دهه عاشورا، تغییر و تحولات مدیریتی را امری طبیعی دانست و بیان کرد: زحمات یک مدیر، با تغییر و تحول از بین نمی‌رود بر این اساس اقدامات و تدابیری مهندس سید فرزاد نجات‌نیا برای حل مسائل و مشکلات هلدینگ ماندگار و شایسته قدردانی است.

وی ضمن تبیین وضعیت حوزه‌های فنی و اجرایی، سرمایه‌گذاری، حقوقی و قراردادها، مالی و منابع انسانی و بازرگانی هلدینگ، ارتباط میان مدیران را اصل اساسی دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری و هم افزایی بین مدیران ستادی هلدینگ و مدیران شرکت های تابعه همچنین تعاملات راهبردی با سایر هلدینگ‌های صندوق ذخیره بتوان تدابیر مورد نظر مدیرعامل مؤسسه و اعضای هیأت مدیره هلدینگ در راستای ارتقای سودآوری مجموعه و خدمات‌رسانی بهتر به اعضا را به نحو مطلوبی اجرایی کرد.

سرپرست هلدینگ ساختمانی معلم با تأکید بر اینکه مدیران برای پیشرفت کارها و تحقق برنامه و بودجه مصوب هلدینگ در سال مالی جاری باید به صورت هماهنگ و منسجم کار کنند، گفت: این مساله نقطه قوت مدیران و کارکنان هلدینگ و شرکت‌های تابعه آن است که سودآوری بیشتر برای اعضای صندوق را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چالش‌هایی در زمینه سودآوری و تامین نقدینگی در مجموعه داریم، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و به کارگیری ظرفیت‌های موجود به ویژه استفاده از دانش، تجربه و ارتباطات اعضای هیأت مدیره هلدینگ و بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌های انسانی شاغل در هلدینگ و شرکت‌های تابعه تولید ثروت از منابع در اختیار هلدینگ و تأمین نقدینگی مورد نیاز برای راه اندازی پروژه‌های شرکت به عنوان دو اولویت مهم در دستور کار قرار دارد.

دکتر رحمان زاده با اشاره به انحراف جدی و قابل توجه در تحقق برنامه و بودجه مصوب گروه ساختمانی معلم گفت: فروش ساختمان اداری – تجاری سهند یکی از اجزای اصلی بودجه شرکت در سال مالی جاری و یکی از برنامه‌های کلیدی و اولویت‌دار شرکت به شمار می‌رود که لازم است در تعامل مستمر با موسسه صندوق ذخیره و با نظارت هیأت مدیره هلدینگ ساختمانی معلم و رعایت دقیق ضوابط و مقررات با فوریت برنامه‌ریزی لازم برای فروش آن به منظور کسب ارزش افزوده حداکثری و تأمین صرفه و صلاح شرکت و سهامداران صورت گیرد.

سرپرست هلدینگ ساختمانی معلم با اشاره به دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش و تدابیر مدیرعامل صندوق ذخیره مهمترین ماموریت هلدینگ ساختمانی معلم را ظرفیت‌سازی استراتژیک برای تأمین مسکن فرهنگیان دانست و اظهار امیدواری کرد در دوره مدیریتی جدید با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط به ویژه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و راه و شهرسازی گام‌های عملی مؤثری در زمینه تأمین مسکن فرهنگیان در نقاط مختلف کشور برداشته شود.

وی همچنین بر لزوم کنترل استراتژیک و کنترل مالی مستمر بر شرکت‌های تابعه هلدینگ تأکید کرد و گفت: دستیابی به کارایی و اثربخشی و نیل به اهداف تعیین شده در برنامه و بودجه مصوب، نیازمند پایش و نظارت مستمر بر شرکت‌های تابعه است تا در صورت لزوم در زمان مناسب بتوان اقدامات اصلاحی را در دستور کار قرار دهیم.