سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر  در مجلس شورای اسلامی خطاب به شهردار تهران درباره جانمایی برای احداث آرامستان جدید در اطراف کوه بی بی شهربانو، نامه ای نوشت.

به گزارش گویای صنعت، سیدعلی یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر  در مجلس شورای اسلامی خطاب به شهردار تهران درباره جانمایی برای احداث آرامستان جدید در اطراف کوه بی بی شهربانو، نامه ای نوشت،

متن نامه از این قرار است:

جناب آقای دکتر زاکانی
شهردار محترم تهران
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) و تقدیر از زحمات؛ حسب اظهارات معاون محترم جنابعالی در خصوص جانمایی برای احداث آرامستان جدید در اطراف کوه بی بی شهربانو؛ به استحضار میرساند این خبر باعث ایجاد نگرانی و رنجش خاطر مردم عزیز این منطقه، نخبگان و برگزیدگان این شهر شده است. شهرستان ری به واسطه همجواری با تهران به محل انتقال معضلات پایتخت تبدیل شده و در حال حاضر با کوهی از این مشکلات از جمله دفن اموات و ترافیک شدید در محور آرامستان بهشت زهرا (س)، زندان، مراکز نگهداری از معتادان متجاهر، فاضلاب و روان آب ها، دفن زباله در آراد کوه و… روبرو است.
با عنایت به وجود چندین اثر تاریخی ثبت شده در کوه بی بی شهربانو و با توجه به اینکه مقرر گردیده بود در این محوطه تاریخی طرح های گردشگری اجرا گردد، به نمایندگی از مردم شریف شهرستان ری به طور قطع مخالفت خود و مردم عزیز این خطه را برای ایجاد آرامستان جدید در شهرستان ری اعلام نموده و تقاضامند است نسبت به جانمایی برای احداث آرامستان در سایر نقاط شهر تهران دستورات لازم را صادر فرمائید.
شایان ذکر است ری در گذشته یکی از ۱۵ کهن شهر دنیا بوده و قدمتی ۸۰۰۰ هزار ساله دارد، مزید امتنان خواهد بود برخی از طرح های بزرگ و مگاپروژه ها از جمله ساخت ورزشگاه و بوستان های مختلف در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد.