به منظور نمایش ابتکارات دانش آموزان و به صدا درآمدن زنگ آب با هدف فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب مراسمی در مدرسه ابتدایی پسرانه سلیمی جهرمی در محله شورآباد کهریزک برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، به همت آبفای منطقه شش استان تهران(شهرری)، زنگ آب در راستای صرفه جویی در مصرف و لزوم آموزش و فرهنگسازی در سطح مدارس، با فراگیری نخستین واژه” آب” همزمان با سراسر مناطق تهران درمدرسه ابتدایی سلیمی جهرمی کهریزک با حضور حسن حقیقی مدیر عامل آبفای منطقه شش شهر تهران، علی اصفهانی رئیس آموزش و پرورش کهریزک، هادی بادلی بخشدار کهریزک علی کلهر شهردار کهریزک به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی پسرانه سلیمی جهرمی به صدا درآمد.

حسن حقیقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهرتهران ، آب را مظهر زندگی و مدیریت مصرف خواند و افزود: در کشور ما از دیرباز مدیریت مصرف آب انجام می شده اما اخیرا این مساله حیاتی به فراموشی رفته است بنابراین ضروری است مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را از کودکی و از سطح مدارس آموزش دهیم تا این آموزش ها نهادینه شود.

دانش‌آموزان کلاس اول در این مراسم ضمن این‌که برای بهبود وضعیت بارش نزولات آسمانی در کشور دعا کردند، همگی به عنوان “حامی آب” در جمع خانواده‌های خود تعیین شدند تا سفیران آگاهی بخشی برای مصرف بهینه آب در خانواده‌ها باشند.

این مراسم با توجه به جایگاه، ارزش و قداست آب و لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه ی این مایه حیات بخش، با هدف افزایش آگاهی در خصوص چگونگی مصرف با برگزاری نمایشگاهی از ابتکارات و اختراعات ، کاردستی و نقاشی، ایده ها و نظرات دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

با امضای همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان آب و فاضلاب قرار است اصلاح الگوی مصرف آب به دانش‌آموزان آموزش داده ‌شود.

اینگونه همکاری بین آموزش و پرورش و شرکت آب می تواند ذهن کودکان و نوجوانان را برای آینده آماده کند تا با راهکارهای صرفه جویی آشنا شوند و کمبود آب را درک نمایند.

در پایان این مراسم به تمامی دانش آموزانی که در نمایشگاه صرفه جویی مصرف آب شرکت کردند جوایزی اهدا شد و سه نفر از آنها به عنوان دانش آموزان برتر معرفی شده و جوایز نفیسی تقدیم شد.