معاون خدمات شهری شهرداری قرچک اهم اقدامات و عملکرد این معاونت را در سال ۱۴۰۲ تشریح کرد و گفت: در سال گذشته ۶۲ هزار تن پسماند (زباله) از سطح شهرستان جمع‌آوری شد.

به گزارش گویای صنعت، محسن خائف اظهار کرد: بهداشت شهروندی در سطح شهر از وظایف اصلی مدیریت شهری است، پاک‌سازی و تنظیف معابر شهری در راستای ایجاد سلامت شهروندان و آسایش و رفاه حال آن‌ها مهم‌ترین هدف حوزه معاونت خدمات شهری است که این معاونت از هیچ تلاشی برای ایجاد این مهم دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۱۳۰ هزار متر رفت‌وروب معابر، ۱۵۵ هزار متر لایروبی جوی‌ها و انهار، ۷ هزار متر لایروبی کانال‌های سرپوشیده توسط خادمین مردم در حوزه خدمات شهری انجام‌شده است.
معاون خدمات شهر شهرداری قرچک به اجرای ۵۳ مرحله طرح جهادی رفت‌وروب شامل ۲۱۲ محله در روز جمعه، شست‌وشو و ضدعفونی ۴۸ هزار سطل مکانیزه زباله، ۱۷ هزار متر تنظیف و رفت‌وروب خیابان‌ها و معابر، جمع‌آوری ۳ هزار کامیون نخاله‌های ساختمانی و پسماند عمرانی و شست‌وشوی ۱۱ هزار متر جداول سطح شهر اشاره کرد.
خائف در پایان گفت: در سال گذشته نیز ۴۱۰۰ رفع مزاحمت شهری شامل رفع سد معبر و بساط گردی، جمع‌آوری وانت‌بارها و هدایت آن‌ها، توزیع ۱۴۰ عدد سطل تفکیک پسماند در ادارات و مدارس و همچنین در ۱۰ هزار نقطه به وزن ۶۰۰ کیلو طعمه‌گذاری برای مقابله با حیوانات موذی و ۱۱۶۶ مورد جمع‌آوری سگ‌های پرسه‌زن با روش زنده گیری و انتقال آن‌ها را در دستور کار داشتیم.