فخاری گفت: تهران قابلیت قهرمان‌سازی برای کشور را دارد.

به گزارش گویای صنعت ، اولین دوره رقابت های کشتی پهلوانی در استان تهران با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و جوانان علاقه‌مند به این ورزش برگزار شد.

فخاری با ابراز خوشحالی از برگزاری این رقابت‌ها اظهار داشت: جای خوشحالی است که این ورزش اصیل، باستانی و ماندگار ایرانی در حال احیا شدن می‌باشد و بنده تلاش خود را برای این ورزش ماندگار می‌کنم.

وی بیان کرد: تهران به لحاظ جمعیت نیازمند سالم سازی محیط زندگی است، با توجه به آلایندگی های محیطی، ترافیک و مشکلات توأم با زندگی مردم، نیازمندی های ورزش بیشتر است و نیازمند برنامه های کلان هستیم، تهران قابلیت قهرمان سازی برای کشور را دارد و بخش بزرگی از موفقیت های ورزشی در استان و به خصوص شهر تهران شاهد هستیم و برای ترغیب و تشویق ورزشکاران نیازمند مکان های جدیدی هستیم که با همکاری اداره کل ورزش استان تهران در دستور کار قرار گرفته است که در شرق تهران و جنوب غرب تهران برای مجتمع های ورزشی برنامه هایی صورت می‌گیرد.

استاندار تهران تصریح کرد: در حوزه ورزش ترغیب و تشویق قهرمانان برای تصدی گری اداره مراکز ورزشی لحاظ شده تا در قالب ماده۸۸ به آن ها واگذار شود و بتوانند پشتوانه های اجتماعی فراهم کنند و از این مسیر با اعتماد سازی که به وجود می آورند سرمایه اجتماعی را افزایش دهند و بتوانند از مسیر هدایت جوانان استعدادهای نو که در ورزش هست را توسعه دهند.

فخاری در پایان در مورد حوزه مسکن بیان کرد: در اطراف تهران با بارگزاری برای ۵۰۰هزارنفر برنامه ریزی شده و حدود ۲۵۰هزارنفر در مرحله اجرای کار است و امیدواریم تا پایان برنامه نیازمندی های مردم را تأمین کنیم.