حجت الاسلام رئیسی گفت: حضور بیگانگان در منطقه به هیچ عنوان امنیت ساز نیست بلکه خود مشکلی است بر مشکلات ما ؛ لذا همچنان که حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق امنیت ساز نبود، در دیگر نقاط منطقه هم امتیاز نیست و حتما خروج آن‌ها از منطقه می‌تواند به امنیت منطقه کمک بسزایی کند.

به گزارش گویای صنعت ، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری با محمد الشیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت: روابط ما با کشور عراق روابط معمولی نیست روابط ما ریشه در اعتقادات و باورهای دو ملت دارد و این ریشه بسیار عمیقی است که دو ملت را و دو دولت را در کنار یکدیگر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ریشه این ارتباطات را شما می‌توانید در اربعین حسینی ببینید، ادامه داد: حضور بیگانگان در منطقه به هیچ عنوان امنیت ساز نیست بلکه خود مشکلی است بر مشکلات ما ؛ لذا همچنان که حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق امنیت ساز نبود، در دیگر نقاط منطقه هم امتیاز نیست و حتما خروج آن‌ها از منطقه می‌تواند به امنیت منطقه کمک بسزایی کند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: حضور نخست وزیر عراق در جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور است و حتماً مذاکرات میان ما می‌تواند در جهت ارتقای روابط گام بلندی باشد.