خلیلی در رابطه با اینکه چه پروژه های زیست محیطی در هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید، اظهارداشت: نصب تصفیه خانه ، ایجاد فضای سبز  ، پوشاندن بخشی از رودخانه ارین که نزدیک جاده هست و اکنون به تجمع انواع زباله ، پسماند ، نخاله و پساب هرز تبدیل گشته را در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گزارش  گویای  صنعت، زهرا خلیلی رئیس  سازمان محیط زیست شهرستان قدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت در رابطه با اینکه سازمان محیط زیست در راستای محیط زیست سالم و به دور از آلایندگی در برخورد با مراکز و صنایعی که دارای آلایندگی هستند چه طرح هایی را به اجرا دراورده است، بیان داشت: برای واحدهای شن و ماسه و معادن با توجه به اینکه این شهرستان منطقه خوبی برای برداشت شن و ماسه و نیز از لحاظ کیفیت حرف اول را در خاورمیانه میزند؛ بایستی به نوعی عمل کنیم؛ که اولا اهداف توسعه پایدار حفظ ،ثانیا معدن دار بتواند برداشت کند و ثالثا شهر از آلودگی معدن در امان بماند.

وی با اشاره به اینکه معدن بالقوه آلوده است، گفت: باید کاری کنیم که الزامات محیط زیستی رعایت شود تا مردم اذیت نشوند.

خلیلی با اشاره به اینکه در همین راستا با انجمن شن و ماسه نشست هایی داشتیم، افزود: قرار بر این شد ؛ تا واحدهایی که کنار معادن اعم از شهرک فرزان احداث شده و خطرات بالقوه ای برای شهروندان از قبیل گردوغبارو فرونشست ها و برداشت هایی که از زمین برای تولید شن و ماسه می شود را ایجاد نموده است؛ باید دیواره سازی و استحکام سازی توسط شهرداری انجام شود. تا جایی که امکان دارد، برداشت نزدیک بافت مسکونی انجام نشود و فقط بایستی دانه بندی انجام شود .

رئیس سازمان محیط زیست شهرستان قدس ادامه داد: باید از تجهیزاتی را که برای رفع آلایندگی خاک و غبار در نزدیکی بافت مسکونی استفاده می شود را دو برابر کنیم. این استاندارد را سختگیرانه پیگیری می کنم و اگر تمکین انجام نشود به قوه قضائیه ارجاع می دهم.

خلیلی در رابطه با اینکه چه پروژه های زیست محیطی در هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید، اظهارداشت: نصب تصفیه خانه ، ایجاد فضای سبز  ، پوشاندن بخشی از رودخانه ارین که نزدیک جاده هست و اکنون به تجمع انواع زباله ، پسماند ، نخاله و پساب هرز تبدیل گشته را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه واحد صنعتی داریم که با توجه به شرایط تولید آن؛ که آب زیادی را هم هدر می دهد، بیان کرد:هدف محیط زیست این است که این اب به خط تولید برگشته و هدر نرود، چون از منابع طبیعی است.

رییس محیط زیست شهرستان قدس اظهارداشت: در بحث پسماند و نخاله بنا داریم یک گودی را مصوب کنیم؛ که بتوانیم انجا نخاله ها را ریخته و شهر پاکسازی شود و تجمع نخاله حل و فصل گرد.

وی در رابطه با اینکه چه درخواست و مطالبه گری از مردم و مسئولین دارید، گفت: از مردم میخواهم در مبحث الودگی آب و خاک حقشان را از مسیولین مطالبه کنند. اگر ارگان های نظارتی و خدمات رسان ها به وظیفه خود عمل کنند، شهر به شرایط بحرانی نمیرسد. شهری که در حال توسعه هست، ساخت و سازدر آن زیاد و بایستی جایگاهی برای جمع اوری نخاله در نظر گرفته میشد. نباید صبر می کردیم تا چهره شهر بهم بریزد و بعد به فکر این بیفتیم و ایکاش که همچون ان ضرب المثل معروف نوش دارو بعد از مرگ سهراب نبود و شهرداری مدت ها قبل وارد میدان میشد.

خلیلی ادامه داد: خواسته من از شهرداری ها این است که در هر کوی و برزنی سطل زباله نصب شود .

رئیس  محیط زیست قدس با اشاره به اینکه شهرک صنعتی ، چندین لکه و زون صنعتی که داخل شهرستان می باشند، بیان داشت: از مدیر عامل شهرک صنعتی انتظار دارم که به جهت اینکه داخل شهر مستقر هستند، ضوابط محیط زیستی را بیش از پیش رعایت کنند.