خرید ۱۰۰ هزار موتور برقی و ۲ هزار اتوبوس در دستور کار شهرداری تهران

  پرینت
خرید ۱۰۰ هزار موتور برقی و ۲ هزار اتوبوس در دستور کار شهرداری تهران
شناسه خبر : 72308 | تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ | تعداد دیدگاه : 0 |
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تفاهم‌نامه خرید صدهزار موتور برقی و 2 هزار اتوبوس در سفر چین منعقد شد.

تشکری هاشمی درخصوص برخی نظرات مطرح شده درخصوص چرایی طولانی بودن این سفر گفت: باید تاکید کنم که این سفر کاملا کاری بود و در مدت ۱۰ روز مراکز مرتبط با اهداف سفر در ۱۳ شهر به صورت فشرده بازدید شد و انصافاً خستگی جسمانی برای تمام اعضای تیم به وجود آمد به گونه ای که هر روز با پرواز و یا قطار سریع السیر به شهرهای مختلف سفر کردیم و انشالله نتایج این
سفر موثر باشد.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ها و قرارهایی که در این سفر منعقد شدند گفت : در این سفر تعدادی قرارداد به امضا رسید که برای ۲ طرف تعهدآور است و بر همین اساس حدود ۱۵ قرارداد و تفاهم نامه به امضا رسید.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرارداد تأمین ۶۳۰ واگن در ۷ سال پیش منعقد شده بود گفت: اکنون با انجام پیش پرداخت قرارداد و طی این سفر قرارداد عملیاتی شد و ضمن قرارداد با طرف چینی قرار شد تعداد واگن ها به ۷۹۱ دستگاه افزایش یابد.
تشکری هاشمی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه هایی با دو سازنده متفاوت برای ساخت ۲۵۹ واگن دیگر منعقد شد که در بستر این تفاهم نامه و در صورت تبدیل به قرارداد تعداد واگن ها به ۱۰۵۰ عدد می‌رسد.
وی با اشاره به خرید اتوبوس های جدید گفت: در بخش اتوبوس و با توجه به فقر بسیاری که تهران در این حوزه وجود دارد علاوه بر انعقاد قراردادهای داخلی، مذاکرات اولیه با طرف چینی برای خرید هزار اتوبوس تک کابین برقی و هزار دستگاه اتوبوس دو کابین گازسوز صورت گرفته است و امیدواریم این موارد به مرحله قرارداد برسند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ظرف یک هفته الی یک ماه آینده هیات های چینی برای تبدیل تفاهم نامه به قرارداد به تهران می‌آیند.
تشکری هاشمی با اشاره به خرید خودروهای برقی گفت: ۶۰ الی ۸۰ درصد از منابع آلاینده تهران خودروها هستند و در همین راستا جهت حل مشکل آلایندگی هوای تهران تفاهمات خوبی در حوزه خرید تاکسی برقی ، خرید ۱۰۰ هزار موتور موتور برقی و ۱۰ هزار ون برقی صورت گرفته است که آثار آن به زودی دیده خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این توافقات نگاه کوتاه مدت نداریم و به موضوعات بلند مدت مانند ساخت خط ۸ و ۱۱ مترو تهران نیز توجه شده است شهروندان تهرانی این روزها شرایط خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی ندارند و امیدواریم با این تفاهم ها و تبدیل آن به قرارداد مشکلات حوزه حمل و نقل کاهش یابد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت واگن ها زمان بر است و تأخیر زیادی در عملیاتی شدن قراردادها داشته‌ایم قرار شد کارگروهی آغاز به فعالیت کند تا با پیگیری لازم واگن های جدید هرچه سریعتر وارد تهران شوند و براساس برنامه اولین سری از واگن ها ۱۲ الی ۱۶ ماه آینده و آخرین واگن ها ۴ سال دیگر وارد تهران می‌شوند.
تشکری هاشمی گفت: ۵۵ درصد واگن‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند و تولید بوژی نیز با انتقال تکنولوژی در داخل کشور انجام خواهد شد و تمامی این موارد به این مفهوم هستند که درحال فعالیت رو به جلو برای حل نیازهای مردم هستیم.
وی با اشاره به حل مشکلات زیست محیطی گفت: برای حل مشکل زباله ها معضلات زیست محیطی، بازدید و مذاکرات مفصلی جهت سرمایه گذاری و ایجاد ایستگاه های زباله سوز صورت گرفت؛ روزانه ۵ هزار تن پسماند در تهران تولد می‌شود و اگر این زباله ها در دستگاه های زباله سوز یه کار برده شوند و تبدیل به کمپوست و برق شوند بسیار خوب است بر هیمن اساس در این حوزه باید از تجارب جهانی استفاده کنیم و نباید نظاره‌گر از بین رفتن محیط زیست باشیم.
رئیس کمیسون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۱ سال پیش بنده سفری به پکن داشتم و این شهر مانند تهران آلودگی هوای بسیاری داشت اما با تبدیل ناوگان حمل و نقل عمومی به برقی آلودگی هوای آن شهر از بین رفت اگر قراردادها و تفاهم ها با پیگری شورای شهر وکمک دولت محقق شوند پیش بینی می‌شود ظرفیت حمل و نقل عمومی ۴ میلیون افزایش یابد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
موزه شهرداری تهران راه اندازی می شود
گسترش حاشیه‌نشینی حاصل بی‌توجهی به درآمد پایدار در روستاهاست
آغاز ثبت نام سالن ورزشی ۹ دی شهرداری قرچک ویژه بانوان
عزاداری هیئت کودک و مادر در سرای محله خبرنگار قرچک برگزار شد
اجرای طرح مبارزه با جانوران موذی با شناسایی و طعمه‌گذاری کلونی‌ها
تجهیز یک دستگاه خودرو ون جهت حمل‌ونقل آسان توان یابان شهرستان قرچک
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.