شصت و یکمین مراسم جایزه البرز در بخش دانش آموزی صبح روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه با حضور حجت الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد اسلامی و نوری وزیر آموزش و پرورش در هتل ارم برگزار می شود.

به گزارش گویای صنعت، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در نشست خبری چهارشنبه ١٠ آبان ماه جایزه البرز را با سابقه ترین جایزه کشور دانست و‌ گفت: این جایزه با بیش از نیم قرن سابقه، هیچ گونه وابستگی مادی به هیچ یک از نهادهای دولتی ندارد و تمام اقداماتی که در این بنیاد صورت می‌گیرد براساس فراخوان و اعلان آمادگی ترسیم می‌شود. جایزه البرز طی سال های گذشته به ۱۵۶۷ نفر از برگزیدگان علمی اهدا شده است و هیچ هزینه‌ای را هم برای شرکت کنندگان در این جایزه تحمیل نمی کند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز: با بیان اینکه شصت و یکمین جایزه این بنیاد در دو بخش مجزا اعطا می‌شود، گفت: یک بخش در حوزه دانش آموزی است و بخش دیگر به حوزه طلاب، دانشجویان دانشمندان و مخترعان اختصاص دارد. بر همین اساس همایش ویژه دانش‌آموزان با هدف تجلیل از دانش‌آموزان برتر در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۱۵ آبان ماه در هتل ارم برگزار می‌شود.
ارشدی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۶۷ دانش آموز از سراسر کشور در شصت و یکمین جایزه البرز ثبت نام کرده بودند گفت: به دنبال انتشار فراخوان جایزه البرز و پس از ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان واجد شرایط با معدل بالای ۱۹ از سراسر کشور شرکت کردند که از بین این دانش آموزاان ۴٢ نفر مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: بنیاد البرز از سال ۱۳۴۲ تا به امروز به بیش از ۳۰۰۰ هزار دانشجو وام اعطا کرده است و از اوایل دهه ۹۰ مراسم اهدای جوایز این بنیاد به صورت منظم تری برگزار شد و ما شاهد همایش های استانی فراوانی بوده ایم.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: ما در این بنیاد به دنبال گلچین کردن نخبگان و نوابغ کشورمان هستیم علیرغم شرایط سختگیرانه ای که از سوی ما برقرار بود؛خوشبختانه در سال جاری تعداد دانش آموزان شرکت کننده دو برابر افزایش داشت و همچنین به لحاظ تفکیک جنسیتی نیز، ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان را دانش‌آموزان دختر تشکیل می‌دهند که این استقبال، حکایت از هدف آن‌ها برای نقش‌آفرینی بیشتر و مؤثرتر در آینده علمی و پیشرفت کشور دارد.
ارشدی خاطر نشان کرد: تنوع رشته های تحصیلی که در این بنیاد ثبتنام کرده اند، نشان از آن دارد که فراخوان بنیاد البرز با استقبال صورت گرفته است.
وی در پایان درباره میزان و مبلغ جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانش‌آموزی در شصت و یکمین سال جایزه البرز گفت: جایزه البرز برای هر یک از دانش‌آموزان منتخب کشوری در پایه‌های نهم و دوازدهم به ترتیب مبلغ ۳۰۰ و ۴۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی است که همراه با گواهی جایزه البرز از طرف بنیاد فرهنگی البرز به آنها اعطا می‌شود.