رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به اهمیت و موضوعیت وقف در جامعه اظهار کرد: وقف تعریف روشنی دارد بنده به عنوان مدیر حق نداریم رازی به کم شویم و به کار عادی قانع شویم و کار علمی نکینم باید در عرصه وقف کار علمی صورت بگیرد.

به گزارش گویای صنعت به نقل از  ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی – رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- صبح امروز دوشنبه(۱۷مهرماه) در همایش ملی داوران وقف که در مرکز همایش های بین المللی هتل ارم برگزار شد با اشاره به آیه ۳۳ سوره توبه و موفیقت جبهه حق در طوفان الاقصی اظهار کرد: در این آیه خداوند می فرماید:«هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَى الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ؛ او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.» یعنی دین اسلام با حق مطابقت دارد و دینی که با حق مشابهت نداشته باشد باطل است.تمام ادیان الهی دین حق هستند.

وی‌گفت: گاهی در کشور زمان جنگ و جهاد است قانون مطابق آن وضع می شود و زمانی دیگر اقتصاد در کشور اصل است و قانون مطابق آن وضع می شود. هر قاعده ای که هست باید منطبق با نظام تحکیم باشد. دین الهی یعنی کاری که می کنیم منطبق بر حق باشد.

خاموشی افزود: خداوند در خصوص کفار می فرماید: اگر دست آنها بر شما منطبق شود احدی از شما را زنده نمیگذارد و شما را نابود می کنند. این را ما امر‌وز در جهان مشاهده میکنیم چقدر هر روز بر علیه ما محتوا تولید می کنند و شایعه افکنی می کنند. آنها راهی نمیگذارند و میگویند فقط باید کافر شوید امروز مردم دنیا باید بدانند که جبهه حق بر دنیا مسلط خواهد شد و ‌پیروزی با جبهه حق است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به اهمیت و موضوعیت وقف در جامعه اظهار کرد: وقف تعریف روشنی دارد بنده به عنوان مدیر حق نداریم رازی به کم شویم و به کار عادی قانع شویم و کار علمی نکینم باید در عرصه وقف کار علمی صورت بگیرد.

وی گفت: در تمام جهات عده ای هستند که در درمان ها به طور ویژه کار میکنند خوب اگر رقبه ای داریم برای درمان کار میکنند در پشتیبانی آن هم ما باید حمایتگر باشیم چرا که اگر وقف در این عرصه فعالیت کند استعداد بالقوه بالایی دارد که می توانیم از آن بهره ببریم.

خاموشی ادامه داد: بهینه سازی در تمام شاخه های مختلف وقف مهم است. نسل دانش بنیان ها در حال حاضر برای وقف مهم است. مسکن نخبگان را هم باید در دستور کار داشته باشیم این استعداد ها باید داخل کشور بمانند و از کشور خارج نشوند.

‌وی یادآور شد: در سال گذشته در حدود دو هزار میلیارد تومان برای اجرای نیان واقفان هزینه کرده ایم. بیش از دویست و پانزده هزار موقوفه در کشور داریم که در تمام این موقوفه ها استعداد های بالقوه زیادی داریم که باید از این موقوفات به همت مردم و مسئولین و به خصو‌ص جوانان بهره ببریم.

تاکنون ۸۵۰ وقف جدید صورت گرفته است

همچنین در این مراسم حجت الاسلام غلامرضا عادل -معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه – گفت: در این هفته کارهای بسیار شایسته فاخر و اثرگذاری را شاهد بودیم که توسط همکارانمان در سراسر کشور فراهم شد، وقفه ای که به دلیل جابجایی هفته وقف اتفاق افتاد برای برگزاری بهتر مراسمات و برنامه ها برایمان فراهم گشت.

وی با اشاره به معرفی واقفان افزود : خیلی از واقفان دوست ندارند که از آن ها نامی برده شود البته لازم است که این برنامه ها برای توسعه ترویج فرهنگ وقف برگزار شود.

عادل افزود: در یکی از برنامه ها که برای تجلیل از واقفان برگزار شد نام بیشتر واقفان را خواندیم تا از آن ها تحلیل شود اما هیچ کدام حاضر به آمدن در صحنه نبود، آن ها حرفشان این بود که برای رضای خداوند وقف کرده اند و همین که خداوند ناظرشان بوده کافی است .

وی گفت: از سال گذشته تاکنون ۸۵۰ وقف جدید صورت گرفته است، عزیزانی که امروز در این برنامه در خدمتشان هستیم هم از جمله واقفان شاخص کشورمان هستند.

عادل افزود: همه وقف ها ارزشمند هستند و نمی شود فقط به برخی وقف ها شاخص و ارزشمند گفت، از آنجا که نیت مهم است برخی شاید میزان وقفشان اندک باشد ولی ممکن است تمام مالشان همان بوده که وقف کردند و این نیت افراد است که مهم بوده و فردی را شاخص می کند، چه وقف بزرگ چه وقف کوچک در یک اندازه باارزش هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در نظام جمهوری اسلامی هر کجا انسان توفیق خدمت داشته باشد مقدس است اما کار در این حوزه قداست خاصی دارد، در حوزه وقف کارهای بسیار متعددی در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و غیره رخ می دهد، فعالیت های وسیعی که شاهدش بوده ایم و هستیم.

عادل با اشاره به اجرای برنامه ها در امامزادگان گفت: برنامه ها در امامزادگان به نوعی باعث امنیت ملی است، دشمن تمام تلاشش را می کند نظم را به هم بزند سالی که در پیش داشتیم فراز و نشیب های فراوانی داشت اما با حضور هیئت های مذهبی و م