سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح مقابله با اخلالگران ارزی بیان داشت: در این زمینه 119 نفر دستگیر شدند.

به گزارش گویای صنعت، صبح امروز  سردار “حسین رحیمی” رئیس پلیس پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اجرای طرح مقابله با اخلالگران ارزی بنا به درخواست مسئولان بانک مرکزی در فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس های امنیت اقتصادی و فتا پایتخت، بیان داشت: به لطف خداوند اجرای این طرح آثارخوبی داشته و باعث کاهش حدود ۳ هزار تومانی قیمت دلار بوده و دارای آثار خوبی در قیمت طلا هم بوده است.

وی افزود: این طرح در سه روز گذشته به مرحله اجرا در آمد که ۱۱۹ نفر که متاسفانه بسیاری از آنها دارای سوابق قبلی بوده اند و حتی تعهد داده بودنددستگیر و باز به اقدامات مجرمانه خود در اخلال در بازار ارز ادامه دادند و ۴۴۵ هزار واحد ارزی به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان از آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه این مجرمان هم در معاملات کف خیابان هم معاملات فردایی و معاملات کاغذی و در تمام زمینه ها فعالیت داشتند که ۲۰ نفر از این افراد روانه زندان شدند، عنوان داشت:این طرح کماکان ادامه خواهد داشت و امید واریم که در کنار دولت و برنامه هایی که رئیس کل بانک مرکز دارند ما بتوانیم اقدام اثر بخشی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هشدار جدی می دهم به همه کسانیکه در فضای حقیقی و مجازی  به افزایش قیمت ارز دامن می زنند، پلیس با جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد، گفت: تیمهای مختلف در نقاط مختلف حضور دارند و کنترل خواهند کرد.

رئیس پلیس پایتخت بیان داشت: رئیس کانون صرافان به پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فتا دعوت و تذکرات لازم را به آنهاداده شد و ایشان قول همکاری را داده اند و این همکاری وجود دارد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه نیازبه برخورد جدی با اخلال گران ارز وجود دارد، خاطر نشان کرد در این زمینه سه باب صرافی پلمپ شد.