در آستانه فرارسیدن هفته عفاف و حجاب، صبح امروز دومین نشست ستاد عفاف و حجاب شهرستان ری در سال جاری به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه ری و باحضور مسئولین ارشد شهرستان برگزار گردید.

به گزارش گویای صنعت، در آستانه فرارسیدن هفته عفاف و حجاب، دومین نشست ستاد عفاف و حجاب شهرستان ری به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه ری و باحضور مسئولین ارشد شهرستان در محل سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار گردید.

امام جمعه شهرری در ابتدای این جلسه در سخنانی ضمن تقدیر از تشکیل نشست و اهتمام مسئولین ارشد شهرستان در موضوع عفاف و حجاب، عنوان کرد: امام هادی علیه السلام در حدیثی میفرمایند کسی که برای خود ارزش قائل نیست، دیگران از شر او در امان نباشند. در موضوع رعایت حجاب و پوشش نیز افرادی که برای تن و شخصیت خود ارزشی قائل نمی شوند و با پوشش نامناسب سبب ایجاد مزاحمت و مشکلاتی برای خود می شوند، علاوه بر خود برای دیگر افراد جامعه نیز ایجاد مشکل می نمایند و تبعات اقدام آنها گریبانگیر دیگران نیز خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی ادامه داد: در بحث حجاب ما میبایست اقدامات صلبی و ایجابی را به موازات یکدیگر جلو برده و صرفاً بر روی یک روش تمرکز نداشته باشیم. همانقدر که اقدامات صلبی و برخوردهای قانونی می تواند مؤثر باشد اقدامات ایجابی مانند مباحث فرهنگی اجتماعی، آموزش های همگانی، استفاده از ظرفیت خانواده ها و مراکز دینی و مانند اینها نیز مهم و اثر گذار می باشد و باید مورد توجه دست اندرکاران موضوع قرار گیرد.

ایشان افزودند: باید توجه داشت که همانقدر که کم شدن حیاء در برخی از بانوان جامعه مسبب ایجاد بی حجابی می شود، کم شدن و بی معنی شدن غیرت در برخی از مردان نیز در این موضوع تأثیر گذار است که باید به آن توجه ویژه شود. یکی از مراکز مهمی که میتواند بر روی موضوع حیاء و غیرت کار مؤثر انجام دهد آموزش و پرورش و مدارس ما می باشد، بویژه در پایه های ابتدایی و راهنمایی که شخصیت کودکان درحال شکل گیری است آموزش ها و اقدامات در مدارس می تواند بسیار منشاء اثر بوده و به تربیت یک نسل عفیف و غیرتمند در جامعه کمک نماید.

سرپرست فرمانداری ویژه ری در ادامه این نشست تشکیل جلسات و صدور دستورالعمل ها و امثالهم را کافی ندانست و گفت: موضوع عفاف و حجاب نیازمند اقدامات عملی و مداخله تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی امر می باشد و میبایست از تمامی ظرفیت های موجود جهت ترویج فرهنگ حجاب در میان جامعه بویژه جوانان و نوجوانان استفاده کرد.

بشارت در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته، استفاده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج را در موضوع مقابله با بی بند و باری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ضروری دانست و گفت: بسیج اصناف میبایست بیش از پیش در حوزه بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی فعال شده و در کنار اقدامات سلبی در برخورد با واحدهای متخلف، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی با موضوع مقابله با بی حجابی برای کسبه اقدام نماید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از دغدغه مندی نمایندگان ملت در مجلس نسبت به موضوع عفاف و حجاب خبر داد و عنوان کرد: نمایندگان بویژه در کارگروه فرهنگی مستمراً درحال بررسی و تکمیل قانون عفاف و حجاب بوده و با بررسی نتایج حاصل از اجرای این قانون در سطح جامعه نسبت به رفع نواقص و افزایش اثرگذاری آن اقدام می نمایند.

سید علی یزدیخواه در ادامه گفت: نمایندگان در بررسی لایحه ارائه شده از سوی دولت محترم به مجلس به دو فوریت آن رأی ندادند تا تمامی جوانب با فرصت بیشتری مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته و در حال حاضر اعضای کمیسیون های قضائی و فرهنگی مجلس در کنار یکدیگر درحال کار بر روی این لایحه می باشند تا انشاالله بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را بدست بیاوریم.

یزدیخواه در پایان گفت: بنده از فرماندار محترم تقاضا دارم جهت تقویت اقدامات ایجابی دستورات لازم جهت برگزاری جلسات و کارگروه های مرتبط را صادر و این نشست ها باحضور نمایندگان آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، بسیج، معتمدین و افراد ذی نفوذ شهرها و روستاها تشکیل تا بتوانیم در این حوزه نیز از تمامی ظرفیت های موجود استفاده نماییم. همچنین ما میبایست از ظرفیت عظیم ماه های محرم و صفر که در پیش داریم استفاده نماییم و فضای جامعه را جهت بازگشایی مدارس در مهرماه به نوعی آماده نماییم تا انشاالله شاهد کمترین میزان ناهنجاری در مدارس باشیم.