معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: رزمایش پدافند پرتوی که در این شهرستان و با مشارکت دستگاه های ملی و استانی برگزار شد، از با کیفیت ترین مانورها بود.

به گزارش گویای صنعت، حمید زمانی روز چهارشنبه در حاشیه قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتوی شهرستان ری در شهرداری باقرشهر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این مانور یکی از با کیفیت ترین رزمایش ها در زمینه پدافند پرتوی بود که با توجه به قابلیت ها و فعالیت فرودگاه امام خمینی (ره) در آن، از ضرورت بالایی برخوردار بود.

وی اذعان داشت: در این مانور حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی را در کنار مسئولان عالی کشور داشتیم که نشان می دهد این شهرستان باید از نظر زیر ساخت های مقابله با سوانح پرتوی تقویت شود.

زمانی به ارزیابی انجام شده از میزان آمادگی دستگاه ها برای مواجهه با سوانح مشابه اشاره و اظهار کرد: برنامه ریزی، هماهنگی و مطالعات قابل قبولی برای انجام این مانور انجام گرفته شده و سطح رضایتمندی کارشناسان ملی در این زمینه برای ما اهمیت خاصی داشت که با توجه به هماهنگی های انجام گرفته حاصل شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: قطعا نواقصی در سطح شهرستان وجود دارد که باید با مرتفع سازی آنها، بتوان در زمینه مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی میزان آمادگی را به سطح قابل قبولی رساند.