معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان زنجان جغرافیای فرهنگی جدیدی را معرفی کرده است که این امر باید برای سایر استان‌ها الگو شود.

به گزارش گویای صنعت، مریم جلالی روز ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۲ در بازدید از جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی گفت: ۱۸۰ هنرمند در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در زنجان حضور دارند که در واقع این امر یک تبادل تجربه است و طبق بررسی که من انجام دادم تعداد تورهای گردشگری به سمت زنجان بسیار زیاد است و این امر نشان می‌دهد که زنجان مرکز توجه قرار گرفته است.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هشت شهر جهانی در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی حضور دارند و خوشبختانه با برگزاری این جشنواره یک ژئو کالچر جدید ایجاد شده است و در واقع زنجان یک جغرافیای فرهنگی ایجاد کرده است.

جلالی در ادامه با قدردانی از صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت وام صنایع دستی اضافه کرد: اینکه بخش بانکی و بخش خصوصی در کنار دولت تسهیل‌گری کردند؛ باعث خوشحالی است.
او در ادامه به برنامه‌های دولت سیزدهم در حمایت از صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم و برنامه هفتم به موضوع صنایع‌دستی توجه ویژه شده و این حاصل تلاش همکاران در استان‌هاست و امیدواریم زنجیره صنایع‌دستی تکمیل شود.

بازارچه صنایع‌دستی زنجان باید به هلدینگ صنایع‌دستی تبدیل شود
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاه بیان کرد: زنجان با توجه به تنوع محصولات صنایع‌دستی می‌تواند نقش ویژه‌ای در زمینه راه‌اندازی هلدینگ صنایع‌دستی داشته باشد. حوزه صنایع‌دستی خانواده محور است و حوزه‌های حکمرانی را در برمی‌گیرد و باید با راه‌اندازی این هلدینگ به عنوان نهاد سیاست‌گذاری دولتی به بخش خصوصی اعتماد کنیم.
جلالی با اشاره به اینکه بازارچه صنایع‌دستی باید تبدیل به هلدینگ صنایع‌دستی شود، اضافه کرد: از شهرداری و شورا شهر زنجان بابت اینکه نگاه وسیع و هویت محور نسبت به صنایع‌دستی داشتند و اغراض زودهنگام را انجام ندادند، سپاسگزاریم.

وی اظهار امیدواری کرد: با ورود هلدینگ مشکل آموزش، فروش، کاربردی و بروز شدن و بسته‌بندی تولیدات صنایع‌دستی استان حل شود.