روزچهارشنبه گذشته بود که به همت و مدیریت مسئولان و دست اندرکاران لشگر سیدالشهدا شهرری به ویژه مساعی و مقتضای برنامه ریزی فرماندهی با کفایت و ولایت مدارلشگر سیدالشهدا شهرری سردار احمد ذوالقدربه منظورزیارت مشهدالشهدای هشت سال دفاع مقدس و نیزتجدید میثاق مجددا آرمان ها ، ارزش ها و اهداف والای مکتب و امام راحل درمعیت کاروانی فرهنگی ، آموزشی و رسانه ای راهی مناطق عملیاتی جنوب کشورمان شدیم.

به گزارش شبکه خبری گویای صنعت، روزچهارشنبه گذشته بود که به همت و مدیریت مسئولان و دست اندرکاران لشگر سیدالشهدا شهرری به ویژه مساعی و مقتضای برنامه ریزی فرماندهی با کفایت و ولایت مدارلشگر سیدالشهدا شهرری سردار احمد ذوالقدربه منظورزیارت مشهدالشهدای هشت سال دفاع مقدس و نیزتجدید میثاق مجددا آرمان ها ، ارزش ها و اهداف والای مکتب و امام راحل درمعیت کاروانی فرهنگی ، آموزشی و رسانه ای راهی مناطق عملیاتی جنوب کشورمان شدیم.

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه خبری گویای صنعت، کاروان راهیان نور سازماندهی شده توسط لشگر سیدالشهدا شهرری که متشکل از گروهی از دانش آموزان دختر و پسر ، مربیان امور تربیتی و نیز مسئولین و مدیران اجرائی و ستادی و همچنین جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان ری بود.

ماشین حامل گروه خبرنگاران اعزامی که پس از چندین ساعت غرش کنان به اولین محل قرارمان یعنی پادگان” شهید رستگار دوکوهه” مستقرشدیم. دوکوهه ای که با حسینیه معروفش در تمام ۸ سال دفاع مقدس معبد ، قرارگاه و آزادگان رزمندگان عزیز لشگرهای محمد رسول الله (ص) و نیز سیدالشهدا شهرری ما قبل از انجام عملیات های بزرگ نظامی و رزمی رزمندگان جان بر کفمان بوده است. در این مرحله بود که گوش جان به سخنان فرمانده که خود از یادگاران دلاوری های رزمندگان ، جانبازان، آزادگان و شهدای بی مدعای ۸ سال دفاع مقدس بود؛ یعنی “سردار ذوالقدر” فرمانده لایق، مدبر و ولایت مدار سپردیم ؛ که البته به جز ما رسانه ای ها جمعی از فرماندهان سپاه شهرستان های استان تهران هم که از ملازمان کارتان راهیان نور بودند؛ نیز از حسن اتفاق از دل گفته های این سردار رشید اسلام بهره مند شدند. پس از آن بود که سردار ذوالقدر با سعه صدر و حسن سلوک پاسخگوی سوالات مطروحه از سوی تیم خبرنگاران حاضر در کاروان شدند و ناگفته های دوران ۸ سال دفاع مقدس را واگویه نمود.

شب که خود را به صبح رساند به دیدار خانواده شهیدی به نام ” مهران محمدی” در شهر اهواز مفتخر شدیم که فرزندشان سال ۱۳۶۲ در عملیات عظیم خیبر آسمانی شده بود که این دیدار برای همگان و مدعوین به مثابه صیقل دادن روح و جسم و جانمان از تمام غل و زنجیره‌ای دست و پا گیر مظاهر مادی و ترش و شیرین های کاذب دنیا بوده است.

در ادامه برنامه ها و بازدیدهای از قبل پیش بینی شده فرصتی برایمان فراهم شد تا به درک بخش هایی از مناطق عملیاتی که روزی عرصه جهاد، حماسه آفرینی و مقاومت رزمندگانی که بسان شیران روز و زاهدان شب بودند، نائل شویم و مردان بی اعتنا به تعلقات مادی و مظاهر دنیایی با نثار با ارزش ترین سرمایه خویش یعنی جانشان در مسیر لقاءالله آسمانی شدند. هرکدام از تک تک همراهان در خلوتشان نجواکنان به دردودل با شهدا و ارواح پاکشان و نیز با زلال قطرات اشکشان قلب و روح زنگار گرفته شان را صیقل دادند.

پایان بخش نگارش این سفرنامه برای مسافرانش به یادماندنی و بسیار پر خیر و برکت نیز بوده؛ حسن ختامش سخنانی از جنس اخلاص و تقوای فرمانده مردمی و ارزشی لشگر سیدالشهدا شهرری بود که مخاطبانش خانواده های عزیز و اولیای دانش آموزان بود که با اعتماد ، ایمان و اطمینان خاطر، فرزندانشان را عازم کاروان راهیان نور کردند ، با تجلیل و قدردانی از خانواده هایشان زینت بخش نقطه پایانی سخنانش ساخت.

بر اساس این گزارش خبرنگار اعزامی مان پیش از فرارسیدن لحظه سخت و شاق وداع با مشهدالشهدا رزمندگان اسلام و ترک دیار مردان آسمانی خاک پاک ایرانمان ، فرصتی را نیز گروه همراه ، میهمان یادمان شهدای ذوالفقاریه آبادان بودیم.
امید است که مخاطبان و دنبال کنندگان شبکه خبری گویای صنعت با مطالعه این سفرنامه ما را از پیشنهادات، انتقادات صائب و سازنده شان بهره مند سازند.