نشست مشترک دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها باحضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری باهدف طرح و بررسی مسائل و مشکلات روستاهای تابعه در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، عصر امروز نشست مشترک دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری باهدف طرح و بررسی مسائل و مشکلات روستاهای تابعه در محل تالار خدمت ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست که باحضور بشارت معاون هماهنگی امور عمرانی، تقوایی مشاور و مدیر حوزه فرماندار و بخشداران تابعه شهرستان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به وضعیت موجود شهرستان عنوان کرد: در سطح شهرستان روستاها و دهیاری هایی وجود دارد که با برخی از شهرها و شهرداری های کشور از نظر سازماندهی، وسعت فضایی، نیروی انسانی و سطح ارائه خدمات برابری کرده و حتی بالاتر می باشد که این نشان دهنده برنامه ریزی مناسب و کارهای خوبی است که تا به امروز در سطح شهرستان انجام شده است.

باب الحوائجی ادامه داد: در موضوع بهسازی روستاها علی رغم مسائلی که در افق طرح های هادی داریم و برخی بازنگری هایی که در بعضی از موارد مانند تعریف کاربری ها، تراکم ساخت و حریم میبایست انجام شود، اما اقدامات خوب و شایسته ای انجام شده که باید شکرگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش های شما عزیزان باشیم.

وی افزود: حل مشکلات و رفع کاستی های موجود در روستاها و تلاش در جهت برنامه ریزی مناسب و طراحی در جهت رشد و ارتقاء همه جانبه محیط زندگی مردم در روستاها از وظایف مهم و اساسی دهیاران است که میبایست با حمایت اعضای شورا شما دهیاران به فضای مطالبه گری و پیگیری مجدانه وارد شوید. ایجاد ارتباطات مناسب و راهگشا با ادارات و دستگاه های خدمات رسان برای جذب امکانات باید دغدغه اصلی شما باشد و در این مسیر میبایست از حمایت و پشتیبانی های بخشداران، معاونین و فرماندار استفاده نمایید.

معاون استاندار تهران اشاره کرد: مهمترین اصل در مدیریت برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف در راستای رشد و پیشرفت مجموعه می باشد. از همین روی شما دهیاران گرامی میبایست در گام اول برنامه جامعی برای خود و مجموعه تعریف و طراحی نمایید. این موضوع نیازمند شناسایی دقیق وضعیت روستاها، تعیین نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و شناخت کالبدی و محیطی منطقه می باشد.

وی افزود: جذب، کسب و ایجاد درآمدهای پایدار یکی دیگر از مواردی است که میبایست مورد توجه اساسی مدیریت روستاها قرار گیرد. همچنین ایجاد رابطه همدلی و اتحاد برمبنای صداقت کامل با مردم و اهالی و بهره گیری از نظرات و تجربیات نخبگان و افراد شاخص و استفاده از خرد جمعی و مشورت در امور در کنار افزایش مهارت های فردی، تحصیلات و تجربیات باید در دستورکار هر دهیار قرار گیرد.

فرماندار ویژه ری در ادامه گفت: شما دهیاران مشاوران آگاه، بازوان توانمند و مجریان قوی دولت در مسیر خدمت به مردم هستید. امروز توفیق نصیب شما گردیده است که در جایگاه خدمت به روستانشینان شریف این ولی نعمتان نظام و انقلاب قرار گرفته اید که شکر این نعمت را باید با خدمت بی منت و کار و تلاش بیشتر بجا آورید.

باب الحوائجی افزود: امروز وقت آن رسیده که با همدلی و اتحاد در مسیر خدمت به مردم تمام تلاش خود را در مسیر ساخت یک ری قوی، طلایی و برتر به کار گیریم. تصمیمات کارشناسی، احترام به خرد جمعی و رأی مردم، تکیه بر نقاط قوت و استفاده از نیروی انسانی کارآمد و مؤثر در کنار پیگیری مجدانه و سعی و تلاش شما عزیزان هموار کننده مسیر خدمت، زمینه ساز جلب رضایت و ایجاد کننده حس امید و اطمینان در دل های اهالی روستا می باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با اشاره به موضوع انتخابات عنوان کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که امروز باید مورد توجه همه مدیران و مسئولین در سطح شهرستان قرار گیرد توجه ویژه به موضوع انتخابات پیش رو می باشد. ضرب آهنگ انتخابات آغاز شده و یکی از راه های اصلی در ایجاد حس امید و اطمینان در میان مردم و زمینه سازی برای جلب مشارکت حداکثری عملکرد مناسب و قابل قبول شما دهیاران گرامی در روستاها و جلب رضایت اهالی می باشد.