معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۱۵ خوشه صنعتی مبلمان در کشور شناسایی شده است،گفت: از حضور شرکت‌های کوچک و متوسط حوزه مبلمان در نمایشگاه‌های تخصصی خارجی و ایجاد پاویون‌های تخصصی، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

به گزارش گویای صنعت، اولین همایش “فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت مبلمان با رویکرد صادرات” روز پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن کنفرانس شماره ۱ برگزار شد.

 در این همایش “علی رسولیان” معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، “روح اله ایزدخواه” نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، “محمدجعفر ایرانی” عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون، “انصاری” رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، “نوروزی” دبیر اتحادیه مبلمان سازان، “عباسی” رئیس اتحادیه درودگران در کنار جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتی حضور داشتند.

 همچنین هیئت‌های تجاری بلند مرتبه از کشورهای اقلیم کردستان عراق، افغانستان، ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، سوریه، قطر، روسیه، قزاقستان و ازبکستان نیز مهمانان ویژه‌ این همایش بودند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی سخنانی در این همایش، بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد نیاز کشور در حوزه مبلمان در داخل کشور تولید می‌شود. البته بیش از ۶۵ درصد تولید مبلمان دنیا را چند کشور محدود انجام می‌دهند و با توجه به توانمندی و تخصصی که در کشورمان وجود دارد می‌توانیم در این حوزه در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

“علی رسولیان” با اشاره به سفر خود به کشور چین، اظهار کرد: در دیداری که با معاون  وزیر صنعت و تجارت کشور ویتنام در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط چین داشتم با موفقیت های این کشور در این حوزه آشنا شدم، باید با مدل‌های نوین و موفق دنیا ارتباط بگیریم، در این حوزه ارتباط گیری واحدهای کوچک و متوسط و کسب و کارها با همتایان خود در کشورهای توسعه یافته دنیا بسیار ضروری می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی جای کار بسیاری وجود دارد، ادامه داد:  همچنین خوشه‌های صنعتی در حوزه مبلمان باید تقویت شود. ۱۵ خوشه صنعتی مبلمان در کشور شناسایی شده است، ۷ خوشه صنعتی اجرا شده و ۴ خوشه صنعتی نیز در حال اجرا می‌باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی تخصصی الگوهای موفق بازاریابی و نتیجه تمرکز روی خوشه‌های صنعتی و زنجیره‌های ارزش با نگاه به سرمایه‌گذاری با مبانی علمی می‌باشد که حرکت در این راستا و این مهم در دستور کار است.

رسولیان، خاطر نشان کرد: همچنین در جاهایی که استعداد و ظرفیت‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش یک صنعت وجود داشته نواحی صنعتی به وجود می‌آوریم.

وی در ادامه سخنان خود، آموزش، تحقیق و توسعه را فاکتور بسیار مهمی برای رقابت صنعتی با کشورهای دنیا دانست و گفت: از حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در نمایشگاه‌های تخصصی خارجی و ایجاد پاویون‌های تخصصی، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

در این نشست برخی از فعالان اقتصادی و روسای انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی در حوزه مبلمان به بیان مهم‌ترین نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

در این همایش همچنین از فعالان برتر حوزه مبلمان در بخش‌های مختلف تولید، آموزش، طراحی، صادرات، دانش بنیان و… تجلیل به عمل آمد.

“علی رسولیان” معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این همایش از نمایشگاه صنعت مبلمان بازدید به عمل آورد و از نزدیک در گفتگو با فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه در جریان مهم‌ترین دغدغه‌ها، مسائل، توانمندی‌ها و مشکلات آنها قرار گرفت.