مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل الزامی است.

به گزارش گویای صنعت، احمد موغاری در این خصوص اظهار کرد: بخاری‌های گازسوز حوادث ناگواری را در صورت رعایت نکردن ایمنی در پی‌دارند. در سال‌های اخیر حوادث تلخی از مرگ هم‌وطنان عزیزمان براثر استنشاق گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازسوز شاهد بوده‌ایم که با رعایت نکاتی ساده می‌توان از بسیاری از این حوادث پیشگیری کرد.

وی افزود: در سال گذشته سه نفر از شهروندان قرچکی براثر استنشاق گاز مونواکسید کربن و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازسوز فوت کردند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک بیان داشت: شهروندان قبل از راه‌اندازی بخاری و سایر وسایل گرمایشی، از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. حتماً از افراد متخصص امر جهت سرویس و راه‌اندازی بخاری استفاده کنید.
موغاری گفت:‌ قبل از نصب بخاری از باز بودن مسیر دودکش از لوله‌های فلزی گالوانیزه به‌عنوان دودکش برای نصب بخاری به دریچه دودکش استفاده کرده و از لوله‌های آکاردئونی به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید.
وی خاطرنشان کرد: از شیلنگ مخصوص وسایل گازسوز و بست مناسب استفاده کرده و طول شیلنگ نباید بیشتر از ۱۲۰ سانتیمتر باشد و از سیم و مفتول برای بستن شیلنگ استفاده نکنند. پس از نصب شیلنگ و بست و باز کردن شیر گاز، با استفاده از کف محل اتصال شیلنگ به شیر گاز و بخاری را بررسی تا از عدم نشت گاز اطمینان حاصل کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک افزود:‌ پس از روشن کردن بخاری لوله دودکش را لمس کرده و از داغ بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت سرد بودن لوله‌ها علت را بررسی و از کارشناسان کمک بگیرید. چراکه علت سرد بودن لوله‌ها به دلیل عدم خروج مناسب محصولات حاصل از روشن بودن بخاری است. همچنین به رنگ شعله‌ها دقت کرده تا به‌اصطلاح آبی بسوزد و در صورت زرد یا قرمز سوختن سریعاً بخاری را خاموش کرده و علت را بررسی کنند.
موغاری در پایان اظهار کرد: شهروندان در صورت وجود مشکل در دودکش وسیله گرمایشی و ارائه مشاوره می‌توانید با کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک با شماره ۳۶۱۲۴۴۴۴ تماس حاصل نمایند.