مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در گفتگو با بازارکار اعلام کرد: شهرک های صنعتی استان تهران با کمبود شش هزار کارگر ماهر و ساده مواجه هستند.

به گزارش گویای صنعت،مهندس سعید صادقی در حاشیه مراسم افطاری خانواده های ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان تهران درباره میزان اشتغال محقق شده شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در سال ۱۴۰۱ و نیز در سال جاری گفت: ۱۵ شهرک صنعتی با بیش از شش هزار واحد در استان تهران فعالیت دارند و بیش از ۱۳۵ هزار نفر در این واحد های صنعتی  اشتغال دارند.

وی با تصریح اینکه سهم اشتغال شهرک های صنعتی استان تهران در سال ۱۴۰۱ به صورت کامل و صد در صدی محقق شد افزود: سهم ما از اشتغال در سال ۱۴۰۲ اعلام نشده و ما مثل سال گذشته برای تحقق کامل اشتغال در نظر گرفته شده تلاش خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران  با اشاره به اینکه با کمبود کارگر در شهرک های صنعتی مواجه هستیم به بازارکار گفت: از همه دستگاه های فعال در حوزه مهارت آموزی انتظار داریم تا شهرک های صنعتی را در آموزش و و تامین نیروی انسانی ماهر و توانمند یاری نمایند.

وی از همه دستگاه ها مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت کار، جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه ای، سازمان زندان ها و … خواست به تربیت نیروی ماهر توجه داشته باشند.

صادق درباره اینکه چرا با کمبود شش هزار کارگر ساده و ماهر در شهرک های صنعتی استان تهران مواجه هستیم در حالی که با نرخ بالای بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشور مواجه هستیم گفت: دانش آموختگان دانشگاهی مهارت عملی لازم را ندارند و این در حالی است که واحد های صنعتی به نیرو های با مهارت نیاز دارند.

وی همچنین از تشکیل کمیته ای برای مهارت آموزی و کارورزی خبر داد که تلاش می کند با همکاری دستاه های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش این بحث به طور جدی دنبال شود.