سردار هادیانفر گفت: قوانین و مقررات در کاهش تصادفات، بسیار اثر بخش خواهدبود. جرایم ما یا بازدارنده نیست یا اثربخشی خود را از دست داده است.

به گزارش گویای صنعت، صبح امروز دوشنبه ۷ اسفند، جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ با حضور سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا و روسا و نمایندگان سازمان‌های مدیریت بحران کشور، وزارت بهداشت، اورژانس، هلال احمر. وزارت راه و شهرسازی، بیمه مرکزی، سازمان امداد و نجات، هواشناسی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برگزار شد.
سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا ضمن تشکر از اصحاب رسانه به جهت آگاه سازی مردم ، بیان داشت: دستگاه هایی که امروز در این جمع حضور دارند در تمام مناسبت ها پای کار بودند و به نوعی بایستی سفر ایمن را با کمترین حوادث رقم بزنیم .

وی ادامه داد: آنچه که در چندین سال تلاش کردیم این است که ظرفیت دولت سیزدهم را در این حوزه فعال کنیم . ظرفیت مدیریتی کاهش تصادف را فعال کرده و فعال نگه داریم .

سردار هادیانفر ادامه داد: منایع مالی خوبی را شناسایی و دستورات خوبی را صادر کردیم .

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی تصادفات راه ، انسان، وسیله نقلیه است، تاکیدکرد: قوانین و مقررات در کاهش تصادفات، بسیار اثر بخش خواهدبود. جرایم ما یا بازدارنده نیست یا اثربخشی خود را از دست داده است.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه تمام کشورهای اروپایی در برابر افرادی که در رانندگی تخلف انجام می دهند محرومیت از مسئولیت اجتماعی و محرومیت از رانندگی را جزو جرایم قرار داده اند، بیان داشت: در ایران نیز ، قوانین بایستی بازنگری گردد و مجازات های جایگزین قرار گیرد.

این مقام انتظامی توضیح داد: در محورهای شمالی کشور ۸۰درصد عابر کشته می شود .بیشترین عامل مرگ و میردر تصادفات، نبستن کمربند ایمنی و کلاه ایمنی است.

وی بیان کرد: طبق قانون، اگر میزان جرایم رانندگی فردی بیش از هزینه وسیله نقلیه اش باشد، بایستی وسیله نقلیه را فروخته و جرایم را بپردازد و نیز از رانندگی محروم گردد؛ که بایستی در کشور این قانون اجرایی و عملی گردد.

سردار هادیان فر اشاره کرد: ۷درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه ناشی از تصادفات می شود و هزینه معنوی آن نیز قابل جبران نیست .