حمید زمانی از برگزاری برنامه های متنوع مناسبتی برای بزرگداشت رویدادهای مذهبی و تاریخی طی دی امسال در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش گویای صنعت، حمید زمانی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و به همراه مدیر بنیاد شهید شهرستان ری و سرگرد کامیاب رئیس بازرسی سپاه ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در خصوص حوادث تاریخی و مناسبتی دیماه و بزرگداشت آنها سخن گفت.

وی اعلام کرد: نخستین برنامه های پیش بینی شده برای دی ماه، مربوط به عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه است که روز سه شنبه ۶ دی در قالب ۲ برنامه آیین «تجمع بزرگ بانوان فاطمی» ساعت ۹ در میدان اصلی شهرری به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و ساعت ۱۰ صبح اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی و هیئات مذهبی با حضور هزاران نفر از زنان و مردان عزادار در آستان شیخ صدوق برگزار می شود.

زمانی با بیان اینکه دی ماه یادآور خاطرات تاریخی بسیاری برای مردم ری می باشد، افزود: بزرگداشت شهدای انقلابی و سالروز رحلت جهان پهلوان تختی از جمله این مناسبت های تاریخی به شمار می آید.

معاون استاندار تهران گفت: یکی از برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت یوم الله ۹ دی است که به همین مناسبت دهه نخست دی، دهه بصیرت نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: ۹ دی فرصتی برای تبیین جایگاه ولایت به عنوان عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی است و باید به همین مناسبت از ظرفیت های فضای مجازی، پایگاه بسیج و هر فرصتی مغتنمی که پیش آمد برای بصیرت افزایی بهره گرفت.

زمانی در خصوص بزرگداشت جهان پهلوان تختی تاکید کرد: باید مراسمی بزرگ و سنگین به پاس اخلاق و تواضع اسطوره ورزش و کشتی ایران با حضور ورزشکاران ملی، استانی و شهرستانی برپا کرد، از همین رو نیز تمامی هماهنگی های لازم برای این مراسم بزرگداشت همزمان با ۱۷ دی سالروز رحلت وی بر سر مزارش و با حضور ورزشکاران ملی و استانی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد.