فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری باید اثرگذاری فرهنگی و اندیشه‌ای داشته و در قامت سفیرانی کارآمد نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش گویای صنعت به نقل از تهران نیوز، سردار احمد ذوالقدر ظهر امروز در رزمایش یکهزار نفری فعالان فرهنگی، هنری بسیج سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران (رزمایش مثل مصطفی) که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت فعالان این حوزه باید در سطوح دانش‌آموزی، دانشجویی، پایگاه‌های مقاومت، اصناف و… تاثیر خود را بر جای بگذارد.
وی عنوان کرد: اگر باور کنیم انسان‌ها تنها برای خوردن و خوابیدن به وجود نیامده‌اند، باید اندیشه‌ای متعالی را برای آفرینش آن‌ها جایگزین کنیم، بنابراین همانگونه که خداوند متعال بشر را اشرف مخلوقات قرار داده، انسان باید در مسیر هدف خلقت خود حرکت کرده و گام بردارد.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به اینکه انسان‌ها در قرآن کریم به دو شیوه معرفی شده‌اند، بیان کرد: دسته اول انسان‌هایی هستند که به بالاترین درجه تعالی می‌رسند و دسته دوم ‌آن‌هایی که مانند دیگر موجودات به خوردن و خوابیدن گذرانده و با دور شدن از ماهیت اصلی خلقت خود، بلکه از حیوان بدتر می‌شوند.
سردار ذوالقدر تاکید کرد: خداوند متعال راه، دستورالعمل، کتاب و راهنمایانی را فرستاده تا انسان را برای یافتن مسیر درست راهنمایی و کمک کنند، چرا که انسان موجودی متعالی و الهی بوده که تنها برای خوردن و خوابیدن آفریده نشده است.
وی سپس فعالیت فرهنگی و هنری را مصداق کار تربیتی در راستای توسعه فرهنگ و تعالی بشریت دانست و افزود: با این دیدگاه انسان ابتدا باید به آنچه می‌گوید عمل و خودسازی کند، تا کلام او در دیگران اثرگذار باشد.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تاکید کرد: فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری باید اثرگذاری فرهنگی و اندیشه‌ای داشته و در قامت سفیرانی مؤثر و کارآمد نقش‌آفرینی کنند.
سردار ذوالقدر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر همه دنیا ایستادند، اما امرو بای دفاع از این سرزمین چیزی کم نداریم.
وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن از قدرت نظامی کوبنده، برتر و بازدارنده جمهوری اسلامی عصبانی است، ادامه داد: رشد و پیشرفت ما در اندیشه و ایمانمان است.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تصریح کرد: امروزه آمریکایی‌ها بزرگترین قدرت را در بین کشورهای دنیا در اختیار داشته و از ابزار کافی برخوردارند، اما از نعمت رهبری معنوی محروم هستند.