رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، ضمن ابراز امیدواری از اتفاق بزرگ واردات واگن، به شرکت شهر دار تهران اجلاس اخیر «یک کمربند، یک جاده» اشاره و تصریح کرد: شهردار تهران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ سالگی خواهرخواندگی تهران و پکن از سوی چین به اجلاس دعوت شد که تأثیر خوبی در عرصه دیپلماتیک دارد.

به گزارش گویای صنعت، سید احمد علوی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و پنجمین نشست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست ها در نوار غزه اظهار داشت: اتفاقاتی که در جهان اسلام رقم می خورد به نوعی آغاز یک پایان است و دعا می کنم پایان این رژیم منحوس را ببینیم و ظهور امام عصر (عج) تعجیل شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: امیدوارم هر چه زودتر این فجایعی که ما اکنون در جهان می بینیم پایان یابد.
علوی ضمن تقدیر از رسانه ملی برای اطلاع رسانی در خصوص موضوع غزه، اظهار کرد: صدا و سیما نشان داد که مردم و جناح های مختلف در این زمینه یکپارچه هستند و احزاب ما در رابطه با فلسطین هیچ مناقشه ای ندارند یعنی چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب در آرمان فلسطین حرف و حدیثی ندارند بنابراین اگر کسی تردیدی ایجاد می کند نه چپ است و نه راست.
وی با بیان اینکه تمام احزاب در این خصوص یکپارچه هستند؛ یادآور شد: این نشان می دهد که آرمان های امام خمینی (ره) در کشور جاری و ساری است و هیچ تغییری نخواهد کرد.
علوی با اشاره به سفر شهردار تهران به چین، تصریح کرد: موضوع واگن ها موضوع بزرگی است و این اقدام از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مازاد به حوزه حمل و نقل شروع شد؛ از تیم آقای قالیباف که سال ۹۵ موضوع را آغاز کردند تشکر می کنیم و متأسفیم که چهار الی پنج سال، بدون پیگیری باقی ماند.
وی با بیان اینکه اگر دوستان ما در دوره پنجم موضوع را پیگیری می کردند؛ امروز محصول آن را می دیدیم، گفت: بعضی ها انتقاد می کنند که این چه قرار دادی است که یک سال و نیم بعد به نتیجه می رسد. من همین جا عرض می کنم که بعضی از موضوعات برای کسانی که موضوعات کلان را اداره می کنند آنی نیست باید در برنامه ریزی آینده کشور و شهر دیده شود.
وی ادامه داد: چه فرقی می کند محصول این موضوع در این دوره باشد یا دوره بعدی؛ نباید به این موضوع توجه داشت که در چه دوره ای محصول خواهد داد.
رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه ایران در سه دوره از اجلاس «یک کمربند، یک جاده» حضور نداشت، تصریح کرد: در این دوره شهردار تهران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ سالگی خواهرخواندگی تهران و پکن از سوی چین به اجلاس دعوت شد که تأثیر خوبی در عرصه دیپلماتیک دارد.