بزرگراه شهید بروجردی در بخش حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر است که احداث آن در سال 1388 توسط شهرداری منطقه 18 آغاز شد.

به گزارش گویای صنعت، دیروز شنبه پانزدهم مهرماه قطعه ای از بزرگراه شهید بروجرودی طی مراسمی با حضور جناب سرهنگ موسوی پور ریاست محترم پلیس راهور تهران بزرگ، شهردار محترم تهران، رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران، خانواده محترم شهید گرانقدر بروجردی و جمعی از مدیران ارشد شهری و اهالی منطقه ۱۸ تهران به بهره برداری رسید.
سرهنگ مصطفی زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت : قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی یک مسیر ۳/۷ کیلومتری (حدود ۴ کیلومتر) در بخش حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر است که احداث آن در سال ۱۳۸۸ توسط شهرداری منطقه ۱۸ آغاز شد و به دلیل وجود معارضین ملکی و تاسیساتی بسیار، در سال ۱۳۹۳ در حالی که تنها ۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تحویل داده شد.
وی افزود : طی حدود ۷ سال فعالیت های اجرایی این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی با افت و خیزهای بسیاری همراه بود تا جایی که تا سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید . در نهایت با اهتمام مدیریت شهری دوره ششم، آخرین معارضین ملکی و تاسیساتی مرتفع و اجرای پروژه سرعت گرفت و در طی کمتر از ۳ سال آماده بهره برداری شد .
سرهنگ زینی وند گفت : بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراهی به طول ۴٫۷ کیلومتر در امتداد آزادراه تهران-ساوه و در بخش حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار است که در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده است . هدف اصلی از احداث این بزرگراه اتصال آزادراه تهران-ساوه به بزرگراه فتح و در امتداد آن به بزرگراه یادگار امام (ره) است . طرح بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی در اواخر دهه ۸۰ و در دو قطعه طراحی شده و قطعه نخست این پروژه در اولویت اجرا قرار گرفت .
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص مشخصات فنی پروژه اظهار داشت : قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب مسیرهای تندروی شمالی و جنوبی هر یک با ۳ خط عبوری و مسیرهای کندروی شمالی و جنوبی هر یک با ۲ خط عبوری طراحی و اجرا شده اند. با گشایش این قطعه از بزرگراه مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر آغاز شده و در محدوده ۴۵ متری کن به سطح منفی یک منتقل می شود و در ادامه قبل از بلوار الغدیر مجددا به سطح صفر باز می گردد .
وی درباره سایر بخش های احداثی پروژه نیز گفت : در این مقطع بزرگراهی ۶ تقاطع غیر همسطح شامل: تعداد ۱۱ دستگاه پل و یک زیرگذر احداث شده است که شامل پل های رودخانه کن ، پل تقاطع ۴۵ متری کن ، پل تقاطع خیابان شهید حسن علی مختاری ( در حال احداث ) . پل تقاطع خیابان شهید میرزایی ، پل تقاطع خیابان شهید برادران اصغری ، پل های بلوار الغدیر (میدان جانبازان ) و زیرگذر تقاطع ۴۵ متری کن است . سایر محورهای احداث شده در این پروژه شامل ۵۰۰ متر ابتدایی محور ۴۵ متری کن حد فاصل جنوب تقاطع ۴۵ متری کن تا میدان مخابرات و ۷۰۰ متر محور ارتباطی در شمال بلوار هاشمی است .
سرهنگ زینی وند در خصوص عملکرد های ترافیکی پروژه بیان داشت : جهت تکمیل رینگ شمالی- جنوبی ناتمام شهر تهران در غرب پایتخت، احداث ۳ پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام ( ره )، ادامه بلوار بهار و تقاطع های آن با بزرگراه فتح و بلوار زرند و بزرگراه شهید بروجردی الزامی است . احداث بزرگراه شهید بروجردی علاوه بر تکمیل قطعه ای از این رینگ داخلی و امکان اتصال شمالی ترین نقطه تهران به فرودگاه امام خمینی (ره) در آینده، سبب تسهیل دسترسی بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران-ساوه به بازار آهن ، حذف تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه ۱۸ و کاهش بار ترافیک و تصادفات در محلات پیرامونی خواهد شد.