امسال هم هفته بزرگداشت فراجا با همه زحمات مضاعفی که برای کارکنان فراجا دارد، به پایان رسید و همچون سال های گذشته شاهد ابراز محبت و پیامهای تبریک و قدردانی اقشار، گروه ها، نهادها، دیگر نیروهای مسلح، دستگاه قضا، دولت و مجلس و ... از پلیس، بودیم.

به گزارش گویای صنعت، امسال هم هفته بزرگداشت فراجا با همه زحمات مضاعفی که برای کارکنان فراجا دارد، به پایان رسید و همچون سال های گذشته شاهد ابراز محبت و پیامهای تبریک و قدردانی اقشار، گروه ها، نهادها، دیگر نیروهای مسلح، دستگاه قضا، دولت و مجلس و … از پلیس، بودیم.
اما نکته قابل توجهِ تمامِ این «مبارک بادها»، دَلَمه بستن «آرزوهای موفقیت» و «کسب توفیقات روزافزون»، تنها روی صفحات کاغذ است؛ اینکه پلیس، شبانه روز در تلاش است تا آسایش، آرامش و امنیت عمومی و روانی مردم را تامین نماید و بیش از سایر نیروهای مسلح و خدمت¬رسان در تماس مستقیم و روزانه با مردم قرار دارد، نه مطلب جدید و بدیعی است و نه امر پوشیده و پنهان؛ اینکه کارکنان این نهادِ امنیت ساز نیز با خدای خود معامله کرده و اجر معنوی را به اجر مادی خود ترجیح می دهند هم مسئله غیر قابل کتمانی بوده و هست، تقدیم ۵۰ شهید در عرصه حفظ و ارتقای امنیت تنها در نیمه نخست سال جاری، موید همین معنا است اما بپذیریم که در کنار سنگین کردن توشه آخرت، باید به گذران زندگی نیز اندیشید.
چندی است که به فراخور شرایط، گهگاه برخی از نمایندگان مجلس در تذکراتی در صحن علنی و غیرعلنی، پیش و پس از دستور، به لزوم بهبود معیشت و حقوق و دستمزد کارکنان پلیس اشاره می کنند و اعلام می دارند که توجه به معیشت نیروهای انتظامی یک ضرورت است، اما سوال اینجاست، این توجه باید از سوی کدام ارگان و نهاد صورت گیرد؟ مگر نه آنکه افزایش حقوق و دستمزد باید از «مجرای قانونیِ مجلس شورای اسلامی» گذر کند؟ پس در نتیجه این نطق¬ها و تذکرات شفاهی و انتشار اخبار آن، باید خطاب به ۲۹۰ نماینده مجلس باشد در غیر این صورت، هیچکدام از این سخنوری¬ها، دردی از پرسنل زحمتکش پلیس درمان نکرده و نخواهد کرد؛ گرچه فراجا در حد توان و مقدورات خود تلاش کرده تا در جهت کمک به معیشت کارکنان، یارانه¬هایی هرچند به صورت دوره ای، در حوزه اماکن و خدمات رفاهی به پرسنل تخصیص دهد اما منابع در اختیار سازمان، محدود بوده و اقدامات قانونی قانون گذاران را می طلبد.
پلیس همواره با از جان¬گذشتگی، ماموریت¬های متنوع، متعدد و متکثر خود را به احسنِ نحو انجام داده و می¬دهد و ازآنجاکه خوشبختانه تعامل میان پلیس و قوه مقننه در عالی ترین سطح خود است، انتظار می¬رود اگر قرار است وضعیت مالی و اقتصادی کارکنان این سازمان تکانی داشته باشد، تنها در حد حرف، اعلام خبر و نگاه به بیرون نباشد چراکه اصلی ترین متولی بهبود وضعیت معیشت و افزایش حقوق نیروهای انتظامی، «مجلس شورای اسلامی» است.

منتظر خبرهای مسرت بخش از مجلس انقلابی، هستیم …

آزاده رضائی عادل خبرنگار باشگاه خبرنگاران پلیس