جلسه تکریم و معارفه بخشدار کهریزک صبح امروز باحضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان برگزار و حکم انتصاب حسین گراوند به عنوان سرپرست جدید بخشداری کهریزک به وی ابلاغ گردید.

به گزارش گویای صنعت، جلسه تکریم و معارفه بخشدار کهریزک صبح امروز باحضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان برگزار و حکم انتصاب حسین گراوند به عنوان سرپرست جدید بخشداری کهریزک به وی ابلاغ و از زحمات هادی بادلی به جهت تصدی پست سرپرستی بخشداری طی ۸ ماه گذشته تقدیر بعمل آمد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این جلسه با اشاره به برخی از ویژگی های مهم پذیرش مسئولیت توسط افراد در بدنه اجرایی کشور، عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی پذیرش مسئولیت باتفکری مبتنی بر حدیث شریف «کُلُکُّم راعٍ و کُلُکُّم مَسؤولٌ عَن رَعِیَتِهِ» مسئولیت ها و پذیرش آنها را از رنگ مادی خارج و به سمت و سوی تفکرات معنوی و اعتقادی سوق می دهد. در تفکر معنوی عرض و عملکرد مسئولیت بر طول و مدت آن ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: خلوص نیت در انجام مسئولیت یعنی هر عملی را به خاطر خداوند و در راه کسب رضایت او انجام دهیم. همه ما میزها و حیطه مسئولیتی خود را جدا از آنکه چه وسعت و جایگاهی داشته باشد میبایست به محل خدمت خالصانه تبدیل و پس از آن مسئولیت را به محل آزمون مادی و معنوی خود قرار دهیم.

باب الحوائجی افزود: همه انسان ها ذاتاً کمال گرا و خواهان رشد و ترقی جایگاه خود می باشند. در میان مسئولین و کارکنان اگر که ما از آزمون مادی و معنوی خود سربلند خارج شویم قطعاً نگاه دقیقی به ما خواهد شد و جهت ارتقاء و نقش آفرینی بیشتر مورد توجه قرار خواهیم گرفت و مسیر پیشرفت برای ما هموارتر خواهد شد.

معاون استاندار تهران در ادامه بیان کرد: توصیه بنده به تمامی کارکنان و مدیران تعریف یک گفتمان مدیریتی برای خود می باشد که این گفتمان نیاز به پودمان های تخصصی و مختلفی دارد که میبایست آنها را تنظیم نماییم. بدون گفتمان مدیریتی نمی توان کارها را به درستی انجام داد. آغاز یک گفتمان یعنی برنامه ریزی صحیح برای عملکرد کوتاه و بلندمدت.

وی افزود: گفتمان سازی یعنی کار مبتنی بر اصول و برنامه ریزی دقیق. هریک از میزهای موجود در ادارات محل گفتمان سازی است. داشتن اصول، معیار و خط کشی مناسب شرط مؤفقیت و پیشرفت تمامی کارکنان است. البته ذکر این نکته ضروری است که گفتمان سازی میبایست ابتدا از خانه و خانواده هر فرد آغاز و پس از آن به زندگی حرفه ای و کاری او تسری یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه به شرح برخی از وظایف بخشداران پرداخت و گفت: یکی از مهمترین موضوعات جامعه برقراری امنیت می باشد که لازمه برقراری امنیت و دادن احساس خوب امنیت به مردم همکاری تنگاتنگ با مجموعه شورای تأمین و نیروهای نظامی و انتظامی است. از دیگر مطالبات مردمی نیز ایجاد اشتغال پایدار و کاهش سطح بیکاری می باشد که میبایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

باب الحوائجی افزود: مسئولین در نظام اسلامی میبایست مرجع و ملجأ مردم و مسبب امیدآفرینی در میان جامعه باشند. باتسهیل در امور، روان سازی چرخه اداری و خود را از مردم و برای مردم دانستن می توان نور امید را در دلهای آنها زنده کرد و رضایت ایشان را جلب نمود.

وی ادامه داد: مهمترین نکته ای که میبایست مورد توجه تمامی مسئولین و کارکنان ادارات قرار گیرد، انتخاب عنوان دولت مردمی برای دولت حضرت آیت الله رئیسی است. این عنوان وظیفه ما و تمامی کارگزاران و خادمین ملت در بدنه دولت را سنگین تر نموده است. مهربانی بامردم، رأفت، تکریم، احترام و مردمداری میبایست در اولویت کارهای ما قرار داشته باشد. هیچ یک از ما در هر پست و جایگاهی ارجحیتی نسبت به عامه مردم نداریم. ولی نعمت ما مردم می باشند و نباید اینگونه تصور نمایند که ما خود را تافته جدا بافته از متن مردم و جامعه به حساب می آوریم.

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: بخشدار جدید کهریزک از امروز و در راستای توسعه و رشد بخش باتوجه به اسناد بالادستی و سیاست های دولت مردمی سیزدهم میبایست برنامه ی مدون رشد و ارتقاء و تحول داشته باشد. یکی از آفت های سیستم های اداری دچار شدن به روزمرگی است که باید با تکیه بر قوانین و استفاده از برنامه ریزی مناسب مانع از بروز آن در مجموعه مدیریت بخش شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان افزود: توصیه آخر بنده به بخشدار محترم که از امروز با نیتی خالص، با برنامه ریزی و گفتمان سازی وارد بخش کهریزک شده است این می باشد که با تفکر مردم محوری، مردم داری و مردم مداری برنامه های خود را تنظیم نمایند. پس از جلب رضایت خداوند سبحان باید برای جلب نظر مردم تلاش نمود. رضایتی که مبتنی بر رضایت الهی است.