همین دیروز بود که حضورمان در دفتر کارش به عنوان عضوی از اهالی رسانه جمعی به گرمی پذیراشد . آقای ماموستا عبدالسلام کریمی را می گویم که جایگاه مشاور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوردر امور اهل سنت را عهده دار است .

به گزارش گویای صنعت، همین دیروز بود که حضورمان در دفتر کارش به عنوان عضوی از اهالی رسانه جمعی به گرمی پذیراشد . آقای ماموستا عبدالسلام کریمی را می گویم که جایگاه مشاور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهوردر امور اهل سنت را عهده دار است .
به گزارش شبکه خبری گویای صنعت، قرار است طبق برنامه از قبل تعیین شده مصاحبه ای اختصاصی پیرامون شرح وظایف حوزه مسئولیتی ، عملکرد و اهداف مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب را دشته باشیم .
بر اساس این گزارش ؛ البته ایشان که دغدغه تقویت، تقریب و همبستگی مذهبی و قومی ، فرهنگی بین برادران و خواهران شیعه و تسنن و مسلمانان ایزان را و نیز بدیژه وحدت و همدلی امت اسلامی جهان را از مهم ترین برنامه ها و اولویت هایش می داند .
همچنین به عبارتی شخصیت و کاریزمای دینی و فرهنگی آقای ماموستا عبدالسلام کریمی در حقیقت روح تبلور عینی و ترجمان عملی آیه شریفه ” واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا” قرآن مجید است . امید است که به منویات و آموزه های وحدت بخش و حیات بخش الهی و آسمانی اسلام همگی رهنمون و هدایت گردیم.
هم اینک توجه شما را به مشروح گفتگوی ویژه شبکه خبری گویای صنعت با آقای ماموستا عبدالسلام کریمی جلب می کنم.

ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت در رابطه با اینکه تاکنون چه طرح ها و پروژه های فکری، علمی، فرهنگی برای تقریب مذاهب در سطح ملی و بین المللی انجام داده اید، بیان داشت: عمده فعالیت های علمی- اجرایی ما به دو دسته تقسیم و ار لحاظ سنخیت مجزا می باشند؛ که عبارتند از اقوام و مذاهب اعم از بلوچ، کرد، ترکمن، آذری، عرب، تات، تالش، لر، بختیاری و فرق و ادیان توحیدی مانند مسیحیان ارمنس، مسیحیان آشوری- کلدانی، کلیمیان زرتشتیان، صائبین مندایی و نیز در حوزه اسلامی نقشبندیه، قادریه، اهل حق، دراویش و فرق اسلامی دیگر می باشند.

وی از اهم فعالیت های خود نام برد و گفت: سفر به استان های تلفیقی و دیدار با مسئولین، روحانیون، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، در راستای اناقال توصیه های تقریبی نظام و راهبردی ریاست محترم جمهور، صدور بیانیه و رایزنی با مقامات مسئول در مرکز و استان ها در خصوص حوادث کشور و تاکید برضرورت تدبیر در تعامل با مطالبات مردم، مصاحبه های مختلف در همایش ها و کنفرانس های وحدت و تقریب مذاهب به مناسبت هفته وحدت ، مکاتبات محرمانه و پیگیری رفع مشکلات کشوری مربوط به استان های هدف با ریاست جمهور ، مکاتبه با وزرای محترم در خصوص ضرورت بهره گیری از مشاوران اهل سنت در امور تخصصی، نشستهای هم اندیشی با نمایندگان مجلس و بزرگان ادیان توحیدی ، دیدار با بزرگان و علمای اهل سنت بویژه در استان های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان و کردستان ، ارسال پیام های تبریک و تسلیت به مناسبت های ملی و تقویمی در حوزه های اهل سنت و ادیان توحیدی از برنامه های مهم مابود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی از دیگر برنامه های خود نام برد و گفت: مشاوره به استانداران و مسئولین استانی در خصوص مسائل مختلف مرتبط با اقوام و مذاهب، دیدار از اماکن مذهبی و ادیان توحیدی، برگزاری و نشست های تخصصی و عمومی ادیان توحیدی با اساتید و مسئولین به مناسبت های دینی، شرکت در کنفرانس تقریب مذاهب در سالن اجلاس، همکاری با مجمع تقریب مذاهب ، دبیرخانه شورای برنامه ریزی اهل سنت و دانشگاه مذاهب اسلامی از برنامه های مهم بود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر انقلاب های الهی در جهان معاصر بعد از یکی دو دهه منحرف شدند ، چون رهبری واحد نداشتند، بیان کرد: اما انقلاب اسلامی نشات گرفته از انقلاب رسول الله است ، برای خدا قیام کرده ایم و در همه ابعاد به سرانجام نیکو خواهد رسید .

ماموستا کریمی اظهار داشت:مذهب هر کسی قابل احترام و آزاد است ؛ لیکن نباید اهانت کنیم، قید و بند درست کنیم، ما همه مخلوق خدا هستیم . اصل اسلام این است که فرقی بین زن و مرد قائل نیست و دین ما دین خشونت و شمشیر نیست و اگر شمشیر بر میداریم برای دفاع و حذف شمشیرهای ظالمان است . دین ما با شمشیر شروع نشد ؛ بلکه با علم ، فرهنگ و ادب شروع شد.

وی در رابطه با تمدن نوین اسلامی گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی ، باید در ابتدا فرهنگ را درست کنیم . فرهنگ مقدمه تمدن است، فرهنگ مثبت منجر به تمدن مثبت می شود ، برای رسیدن به این فرهنگ وظایفی بر عهده داریم ، علما فقط امام مردم نیستند؛ بلکه امام مسئولان نیز هستند.

ماموستا کریمی ادامه داد: شیعه و سنی مذهب است نه دین ، دین ما یکی ایت و آن هم اسلام است، ریشه و تنه ما یکی است ، هم و غم ائمه شیعه و سنی این بوده که اسلام را به ما بشناسانند ، برای ما تبیین کنند و به دنبال اسم ورسم خودشان نبودن ، بلکه ذوب شده در دین بودند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت یک فرصت، تقویت کننده، یاریگر و مکمل نظام هستند ، در جبهه حضور داشته و خون داده اند، گفت: نباید بگذاریم که دشمن آن ها را دلسرد کند ، باید کاری کنیم که اهل سنت دیده شوند و احساس کنند که تاثیر گذار هستند و برای آنها جایگاهی تعریف کنیم.