حجت‌الله سعیدی از فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات تیم مدیریتی و به ویژه مدیرعامل موسسه در یکسال اخیر گفت: این اقدامات به ویژه در زمینه تخصیص سهام امیدوار کننده بوده است و عملکرد صندوق از این بابت خوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش گویای صنعت، این معلم عضو صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: به دنبال پیگیری‌های مدیران موسسه بالاخره در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است که دولت سهم خود را در پایان هرسال به صندوق پرداخت کرده و بدهی سنواتی را نیز طی دوسال تسویه کند، که این خبری بسیار خوب و دلگرم کننده برای فرهنگیان است و همکاران بسیار امیدوار شده‌اند.
وی تصریح کرد: سنگ بنای اصلی صندوق بر این بوده که هر مقداری که اعضا سرمایه‌گذاری می‌کنند به همان میزان دولت نیز سرمایه‌گذاری کند اما این در صورت‌های مالی شخصی که هر ساله می‌گرفتیم مشخص نبود اگر این امر محقق شود باعث جلب تعداد بیشتری از همکاران می‌شود.
سعیدی با اشاره به بکارگیری مدیران جهادی و باانگیزه از میان خانواده فرهنگیان در موسسه و شرکت‌ها اظهار داشت: انتخاب مدیران و کارکنان صندوق از بین خانواده فرهنگیان اقدام ارزنده‌ای بوده و اگر امکان داشت تا امتیاز ویژه برای فرزندان فرهنگیان عضو در صندوق برای استخدامی در شرکت‌های زیر مجموعه قائل شود حس سرمایه‌گذاری خوبی و آینده‌نگری خاصی برای فرهنگی ایجاد می‌شود. ضمنا انتخاب از میان اعضای خانواده فرهنگیان دغدغه‌مندی در مجموعه صندوق را ایجاد خواهد کرد.
وی در مورد آغاز اجرای طرح ارزش مالکانه، گفت: این طرح مد نظر طرح خوبی است به شرط اینکه به درستی اجرا شود و فرهنگیان اثرات آن را در زندگی خود ببینند. همچنین باید از نظرات فرهنگیان در انتخاب اعضای هیئت مدیره استفاده شود.
سعیدی افزود: اقداماتی که موسسه در زمینه بورسی‌شدن شرکت‌ها انجام داده مطلوب و مورد نظر فرهنگیان است زیرا با بورسی‌شدن شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین سهامدار شدن فرهنگیان عزیز و با توجه به قوانین موجود در بورس باعث ایجاد شفافیت بالا خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش امیدواری و بازگشت اعتماد فرهنگیان به صندوق در یکسال اخیر گفت: آنچه که باعث تداوم و افزایش امیدواری، رضایت و اعتماد فرهنگیان عزیز عضو صندوق می‌شود، توجه به نیازهای اساسی فرهنگیان در زمینه‌های مسکن، خودرو و مواردی از این قبیل است. نکته دیگری که باید خدمت شما عرض کنم این است که اگر قرار است خدمتی توسط زیر مجموعه‌ها و شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه شود قیمت تمام شده آن خدمت نسبت به بازار تفاوت چشمگیری نداشته باشد.
این معلم که در شهرستان فلارد چهارمحال و بختیاری مشغول آموزش فرزندان این مرز و بوم است، اظهار داشت: انتقاد ویژه بنده به مجموعه این هست که مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان باید اقداماتش در زمینه ساخت و ساز مسکن برای فرهنگیان را گسترش ‌دهد زیرا شرکت‌های زیر مجموعه خاصی در این زمینه دارد.
سعیدی در پایان یادآور شد: کارهای بسیار خوبی در صندوق در حال انجام است با این حال اگر تمرکز آن بر تامین مسکن و خودرو برای فرهنگیان باشد موجب رضایت‌مندی گسترده خواهید شد.