حجت الاسلام ادیانی گفت: نیاز امروز انتظامی عدالت است، برخورد حکیمانه است و باید مداح انتظامی ارزش هایی که مجموعه انتظامی کشور برای آنها می جنگد و دفاع می کند را در اشعار و روضه های خود تبیین کند.

به گزارش گویای صنعت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در نشست تخصصی، معرفتی، توجیهی مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) انتظامی کشور بیان داشت: شهدا آقایان عالمند، شهدای کربلا آقایان شهدای این عالمند و امام حسین(ع) هم سید الشهدای تمام شهدای عالم است و اولین کسی که برای امام حسین(ع) روضه خوانده است، شخص نبی مکرم اسلام (ص) است و بالاترین مقتلی که امام معصوم(ع) به آن پرداخته در زیارت ناحیه مقدسه توسط امام عصر(ع) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: یقینا یکی از ابزارهای مناسب برای نورانی کردن ذهن ها و دل ها همین هیئت ها، مداحی ها و روضه خواندن هاست. و در واقع باید شما جامعه مداحی، محرم را به واسطه خواندن مقتل ها و روضه ها وسیله معرفت مخاطبان خود نمایید.

حجت‌الاسلام ادیانی افزود: مداح اهل بیت(ع) باید مصائب اهل بیت را به درستی و با روح حماسه برای مخاطب خود بیان کند چرا که حماسه یعنی عاشورا و عاشورا یعنی حماسه.

وی با اشاره به اینکه جامعه مداحی در مجموعه انتظامی باید نیازهای واقعی انتظامی را شناسایی و بر اساس آن ها مداحی های خود را بسازد، ادامه داد:  نیاز امروز انتظامی عدالت است، برخورد حکیمانه است و باید مداح انتظامی ارزش هایی که مجموعه انتظامی کشور برای آنها می جنگد و دفاع می کند را در اشعار و روضه های خود تبیین کند و حرارت دل مومنین را با نیازهای اجتماعی امروز و صف بندی و جبهه بندی جامعه و نیازهای واقعی و حقیقی انتظامی ترکیب نماید و شور و شعور را با هم برانگیزد.